MónEconomia
Obren un expedient a Repsol pels descomptes addicionals de la benzina
  • CA

La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) ha anunciat aquest dimarts que ha obert un expedient sancionador contra Repsol per possibles pràctiques anticompetitives que constitueixen un possible “abús de posició de domini” en el mercat de la distribució majorista de combustibles a l’estat. Concretament, Competència ha iniciat diligències contra Repsol Comercial de Productes Petrolífers, Repsol Directe, Repsol Customer Centric, Solred, Campsa Estacions de Servei i Repsol, com a grup que és present en tota la cadena de valor del procés de producció i comercialització de combustibles per a l’automoció.

A més, la CNMC ha detallat que la petroliera hauria aprofitat la seva posició de domini en el mercat per a dur a terme diverses conductes irregulars durant l’etapa d’augment dels preus de la benzina després de l’esclat de la guerra a Ucraïna. D’una banda, la CNMC investiga el fet d’oferir descomptes addicionals als quals va anunciar el govern espanyol en combustibles als usuaris a través d’aplicacions o de targetes de fidelització i pagament és regular. Per altra banda, també s’investiga si la petroliera va incrementar el preu de venda a tercers per adquirir el combustible en el mercat majorista.

Per això, i donada la posició de domini de Repsol en el mercat a l’estat, la CNMC investiga si aquestes les conductes haurien suposat una estratègia d’exclusió dels seus competidors. A més, Competència també mirarà si Repsol hauria tingut la capacitat d’erosionar els marges comercials d’aquests competidors i limitar la competència en la distribució al detall, tal com ha explicat la CNMC. Les citades conductes podrien constituir una possible vulneració de l’article 2 de la Llei 15/2007 de 3 de juliol de Defensa de la Competència (LDC) i de l’article 102 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea (TFUE).

Aquesta investigació es va iniciar arran de les denúncies presentades per l’Associació Nacional d’Estacions de Servei Automàtiques (AESAE) i l’Associació de Comercialitzadors Independents d’Hidrocarburs per pràctiques contràries als articles 2 de la LDC i 102 TFUE. Davant la sospita d’existència de possibles pràctiques anticompetitives, la CNMC va obrir una informació reservada i va dur a terme una inspecció domiciliària en la seu de Repsol. Finalment, la incoació d’aquest expedient no prejutja el resultat final de la recerca, al mateix temps que s’obre ara un període màxim de 24 mesos per a la seva instrucció i resolució.

Més notícies
Notícia: Kintai, el nou complement als serveis bancaris fet a Catalunya
Comparteix
L'start-up barcelonina facilita crèdit circulant a les pimes de forma més ràpida i àgil que un banc tradicional
Amb el suport de Generalitat. Sempre endavant
Notícia: Milei desencadena el mercat a l’Argentina davant la resistència social
Comparteix
El Decret de Necessitat i Urgència del nou president ultraliberal elimina més de 300 regulacions | L'oposició i els agents sindicals alerten de la inconstitucionalitat de la iniciativa
Notícia: La venda en línia dispara l’oci nocturn una setmana abans de Cap d’Any
Comparteix
La patronal assegura que ja s'han venut el 60% d'entrades i calcula que l'impacte del 31 de desembre suposarà el 5% del benefici anual del sector
Notícia: La banca catalana sacrificarà dividends per continuar sent rendible
Comparteix
El Banc Central Europeu considera que la rendibilitat bancària del 2023 podria ser "un efecte miratge" davant l'alça del cost de capital

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa