L’acceleradora de start-ups catalana, Nuclio va tancar l’exercici del 2022 amb una facturació de 50 milions d’euros, el que equival a un 160% més del que va aconseguir durant el 2021. Amb aquestes xifres, el grup accelera el seu èxit empresarial i com a primera mesura per demostrar-ho ha canviat de seu a unes noves instal·lacions situades en la plaça Espanya de Barcelona, que compten amb el triple de superfície de la qual tenien actualment, situada al Pier 01.
Nuclio està format per Venture Builder, 14 startups i les empreses Nuclio Digital School, Nuclio Talent, Nuclio Digital Plus i Nuclio Labs, i va crear “300 llocs de treball el 2022”, segons ha explicat en un comunicat aquest dimecres. El fundador i chairman de l’acceleradora de start-ups catalana, Carlos Blanco, ha explicat que malgrat la situació macroeconòmica global i la disminució d’inversió general del mercat, “les empreses del grup han sabut créixer de forma molt més eficient”. És per això, que el grup confia en el fet que aquest creixement continuarà en els pròxims anys.
Una acceleradora d’èxit
Una de les parts més essencials de l’èxit del Venture Builder és l’acceleració d’empreses emergents. De fet, el grup ja compte amb una catorzena de start-ups molt diverses que ja s’han consolidat en l’ecosistema barceloní. Tot i això, no només ajuden a start-ups catalanes sinó que Nuclio ha obert els seus horitzons a escala estatal. Entre les noves start-ups creades el 2022, destaquen les dues primeres establertes a Madrid: Arediana, una companyia Health Tech -un dels sectors que es troba en creixement a Catalunya– dedicada a la salut i el benestar femení, i Fridom, una empresa Web3 d’identitat digital.
A més, durant el 2022, el grup va llançar el fons N Ventures 1, que compta amb deu milions d’euros destinats a invertir en les start-ups del grup, gestionat per Nekko. Amb aquests diners, el grup espera aconseguir dotar a moltes més empreses emergents de la possibilitat d’emprendre un projecte amb les garanties necessàries perquè prosperi.