MónEconomia
Nova subscripció de pagament sense anuncis per a Facebook i Instagram

Meta podria plantejar-se fer una nova subscripció per a Facebook i Instagram. Els usuaris de la Unió Europea que vulguin podran accedir a les plataformes sense anuncis per 14 dòlars al mes (13,3 euros). La quantitat que s’elevaria a 17 dòlars (16,2 euros) per accedir a una versió d’escriptori. Segons ha avançat aquest dimarts The Wall Street Journal, els membres podran escollir si pagar la quota mensual o utilitzar les plataformes de forma gratuïta a canvi d’acceptar anuncis personalitzats basats en un seguiment de la seva activitat. La mesura permetria al grup encapçalat per Mark Zuckerberg esquivar les normes imposades per Brussel·les, que el desembre passat va acusar la plataforma de violar les regles comunitàries en matèria de publicitat en línia.

Sanció de 1.200 milions a Meta

L’autoritat irlandesa de protecció de dades ja va imposar una sanció rècord de 1.200 milions d’euros a Meta, la matriu de Facebook i Instagram, per la transferència i emmagatzematge de les dades personals dels usuaris europeus. La resolució culmina una batalla legal de més de 10 anys per la transferència de dades de la companyia des d’Europa fins als seus servidors als Estats Units, encetada poc després de la publicació massiva d’informació classificada per part d’Edward Snowden.

Segons va apuntar l’agència Reuters, la multa imposada a la companyia de Mark Zuckerberg seria la més alta mai registrada per un regulador europeu, superant amplament la que l’autoritat luxemburguesa va reclamar a Amazon l’any 2021 pel mateix motiu –d’uns 746 milions d’euros, prop de 500 milions per sota de la que pateix Meta–. La companyia ja va anunciar que recorrerà davant els tribunals competents de la Unió la sanció, en tant que la considera ”injustificada i innecessària”. La multinacional va assegurar que les seves males pràctiques responen principalment a la “manca de concreció” a la normativa europea de transferència internacional de dades, un problema que “no és només seu”.

Més notícies
Notícia: El govern espanyol aprova augmentar el sou dels funcionaris un 0,5%
Comparteix
Els funcionaris rebran l'augment del 0,5% amb efectes retroactius des del gener
Notícia: Catalunya encara no recupera el turisme del 2019 amb 2,1 milions de visites
Comparteix
El 21,1% dels turistes estrangers que van arribar a l'Estat ho van fer a Catalunya
Notícia: Mercadona inverteix 109 milions amb la reforma de supermercats a Tarragona
Comparteix
En els últims 5 anys Mercadona ha reformat 19 supermercats i n’ha obert 7 de nous a Tarragona
Notícia: Catalunya lidera el descens de l’atur a l’Estat amb 3.400 desocupats menys
Comparteix
Catalunya ha estat un dels sis territoris on s'ha aconseguit reduir l'atur respecte al mes d'agost

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa