El pla de reducció de costos del fons britànic Zegona per a Vodafone Espanya implicarà acomiadar a part de la plantilla. Així ho ha afirmat l’empresa anglesa, que va comprar la filial de la companyia de telecomunicacions a l’Estat per un valor de 5.000 milions. De fet, la companyia ha plantejat la possibilitat d’aplicar un “programa específic” de reducció de plantilla perquè els costos de personal baixin del 7,1% dels ingressos del negoci de Vodafone a Espanya que suposen actualment. A més, el fons britànic també ha comentat la possibilitat de tancar algunes botigues i ha mencionat la voluntat de renegociar els contractes de xarxa fixa amb Telefónica, Orange i MásMóvil.
Zegona planteja la possibilitat de realitzar acomiadaments en l’operadora i també el tancament de botigues amb “baix rendiment”, segons apunta la signatura d’inversió en un document remès a la Borsa de Londres. En relació amb el tancament de botigues, la companyia ha apuntat que el cost de captació de clients a Vodafone es va situar entorn de 339 euros en l’anterior any fiscal, per la qual cosa considera que per a rebaixar aquesta xifra existeixen diverses alternatives, que passen pel tancament dels punts físics de venda amb “baix rendiment” i l’impuls dels canals digitals per a la relació amb els usuaris.

Renegociar els contractes de cessió d’espais
Una altra de les mesures contemplades en el pla de Zegona és la renegociació dels contractes majoristes de xarxa fixa amb Telefónica, Orange i MásMóvil. L’estratègia de fons també fa referència als “deutes incobrables”, per a això estudia subcontractar una agència especialitzada en això i “implementar majors controls” per a reduir el percentatge d’aquesta mena de deutes fins al 0,89% de la facturació. A més, també pretén reduir algunes despeses amb la renegociació dels acords de contingut televisiu i utilitzar la marca Lowi per a expandir la base d’abonats i baixar el cost de continguts de televisió des dels 9,6 euros per client.
Uns resultats que no ajuden
Els ingressos de Vodafone Espanya van caure un 1,8% en el primer semestre del seu any fiscal (abril-setembre), fins als 1.929 milions d’euros, a causa de la menor facturació per serveis, segons els resultats presentats per l’operadora aquest dimarts. En aquest sentit, els ingressos per servei de Vodafone van aconseguir els 1.731 milions d’euros (-2,8%) a causa de l’elevada competència en el segment low cost de consum, per una menor base de clients i per la reducció de les tarifes de terminació mòbil, parcialment compensades pel creixement dels serveis digitals per a empreses i per l’actualització de plans de preus amb l’IPC.