Elon Musk assegura que Twitter està a prop de donar la volta al seu balanç. Després de les significatives davallades en valor que la xarxa social ha patit d’ençà de l’adquisició per part del magnat sud-africà, el propietari apunta que la companyia es troba a prop del break even, el punt d’equilibri en què la gran tecnològica deixi de perdre diners.
En una recent entrevista amb la BBC, el CEO de Tesla, Twitter i SpaceX ha apuntat a les importants retallades de plantilla, així com al retorn dels anunciants, com a principals factors per explicar la recuperació econòmica de la multinacional. A l’inici de la seva estada al capdavant de la xarxa, la base de treballadors de Twitter s’elevava per sobre de les 8.000 persones, mentre que actualment volta els 1.500 efectius.
Tècnicament correcte
Si bé el mateix Musk ha reconegut que el camí ha estat pedregós, amb fallides sistèmiques directament relacionades amb la manca de personal, ha assegurat que “ara com ara el lloc funciona bé”. L’estabilitat tècnica, apunta, ha ajudat a calmar uns mercats i uns inversors “preocupats” per l’estructura informàtica d’una xarxa amb un elevat volum de tràfic cada dia. Les interrupcions de servei i altres punts cecs de disseny i execució, però, “no han durat molt de temps”, i el milmilionari assegura que ja són cosa del passat.

Anunciants a la porta
Un dels grans objectius de Musk amb l’adquisició de Twitter va ser canviar el model de negoci. Sense pràcticament opcions de pagament, prop de quatre cinquenes parts dels ingressos de la multinacional provenien d’anunciants, una atracció de valor que el sud-africà considerava insostenible. Opcions com el Twitter blue, l’alternativa prèmium de Twitter que ofereix un verificat de pagament, així com algunes noves funcionalitats, no han acabat d’arrencar, i han estat precisament els anunciants els que han tornat a estabilitzar els ingressos de la tecnològica.
Després de les primeres mesures de Musk al capdavant de l’empresa, moltes d’elles relacionades amb la flexibilització de la moderació de continguts –que va facilitar la publicació de discursos d’odi a la xarxa durant un temps–, companyies com Ford, Heineken, Citigroup o la CNN van interrompre la seva publicitat al lloc web. Ara, segons ha anunciat el conseller delegat, “gairebé tots han tornat o han dit que tornaran”, el que apropa Twitter a la salut financera.