Elon Musk fa els passos per complir l’amenaça de cobrar per fer piulades. El magnat sud-africà i propietari de la plataforma ha encetat un nou programa de proves a Nova Zelanda i Filipines en què els nous usuaris han d’abonar una quota fixa anual per fer servir les principals funcionalitats d’X. Els nous comptes creats des dels països del pacífic hauran d’abonar una quota simbòlica, d’un dòlar l’any, per poder publicar missatges o interactuar amb altres mitjançant la xarxa social. L’empresa, però, ofereix una alternativa gratuïta, si bé aquesta no permet cap funcionalitat i només deixa als clients que hi optin llegir posts i veure fotografies i vídeos, sense cap mena d’interacció ni capacitat de creació de contingut propi.
L’objectiu de la nova proposta, asseguren des de l’empresa, és “combatre la proliferació de bots i comptes d’spam” a la seva plataforma. Segons ha fet públic la companyia, la imposició d’aquest model de pagament és “l’única forma de lluitar contra els bots sense bloquejar usuaris reals”. El milmilionari ha reconegut, en una publicació en resposta a l’anunci de la mateixa companyia, que la mesura “no aturarà completament” els comptes d’spam i els usuaris automatitzats, si bé promet que “serà mil cops més difícil manipular la plataforma”.
Un pas més cap al prèmium
L’anunci de Musk respecte del nou model de pagament arriba després de mesos de desequilibris al voltant del nou model prèmium, l’abans conegut com a Twitter Blue, i les funcionalitats que aquest ofereix als creadors de contingut. Durant els primers dies d’instauració del model de pagament, centenars de comptes es van fer passar per les pàgines corporatives d’empreses de diversos sectors i van provocar importants caigudes en la cotització d’algunes grans firmes. Les resistències d’alguns tuitaires al model de pagament ha portat l’empresa a incloure funcionalitats com ara la d’amagar el tick blau que identificava els perfils prèmium.