Adam Foods, especialitzada en la producció de galetes i amb marques com Cuétara i Artiach, ha anunciat la compra de Galetes Camprodon, l’empresa del Ripollès que també fabrica les famoses Birba i Nuria. La companyia amb seu a Barcelona ha anunciat en un comunicat que l’empresa treballarà de manera independent, però que estaran sota el control d’Adam Foods. Tot i això, la multinacional s’ha compromès a mantenir els llocs de treball de la seixantena de persones a les quals dona feina la fàbrica de Galetes Camprodon. Fabrice Ducceschi, director general de la multinacional, ha afirmat que es tracta de “marques molt valorades”. “Esperem continuar i millorar la tradició d’excel·lència en l’elaboració de galetes que recollim amb aquesta adquisició”, ha afegit.
El 2014, un grup d’inversors catalans liderat per Víctor Marsal i una nova direcció van comprar el 93% de les accions per iniciar una nova etapa per a la companyia del Ripollès. El mateix Marsal ha dit que aquesta operació és una “oportunitat inqüestionable per a Galetes Camprodon, que s’uneix a un grup familiar de llarga tradició de galetes, compromès a llarg termini amb l’activitat industrial”. D’aquesta manera, el líder del grup d’inversors ha assegurat que Adam Foods ha aconseguit crear una marca de galetes robusta a la qual ara també s’associarà Galetes Camprodon. De fet, ell mateix ha destacat que ha estat un “factor central” en la venda el fet que Adam Foods s’hagi compromès amb la “continuïtat dels treballadors”.
Una història familiar de fa més de 100 anys
Galetes Camprodon és una de les fàbriques més antigues i amb més història del Ripollès. El 2018 va celebrar els seus 125 anys. L’empresa va ser fundada per la família Birba de Camprodon, que tenia una pastisseria on feia galetes i que, gràcies a l’impuls que els va donar el turisme de segona residència, va acabar creant una fàbrica exclusivament de galetes.





