El tram final de l’OPA del BBVA al Banc Sabadell mobilitza el capital d’ambdues entitats. El banc nord-americà JP Morgan Chase, un dels grans de les finances de Nova York, ha entrat amb força a l’accionariat de l’entitat catalana, amb un 1,41% dels títols, segons revelen els registres de participacions de la Comissió Nacional del Mercat de Valors. Una quantitat immensa de la inversió s’ha concretat en instruments de vot indirecte, un 1,356%, mentre que el 0,075% restant ha estat adquirit en títols tipus B, sense drets polítics. És a dir, controla més de 75,6 milions d’accions, per un valor d’uns 217,7 milions d’euros, segons la cotització actual. Amb aquest moviment, JP Morgan supera, per exemple, DWS o Vanguard, i s’apropa a la influència de Norges Bank entre els propietaris del Sabadell.

El registre de la Comissió Nacional del Mercat de Valors detalla que la compra es va concretar el dia 2, és a dir, el passat dimecres, ja amb l’operació TSB anunciada. Així, JP Morgan accedeix a l’accionariat vallesà amb l’OPA trontollant, i a l’espera d’un dividend de més de 3.800 milions d’euros entre l’agost i l’abril del 2026. Aquesta compra s’afegeix als petits moviments que han executat diversos inversors en les darreres setmanes: Dimensional Fund Advisors, un dels principals inversors de l’estructura de capital del Sabadell, va reduir lleugerament la seva participació, en poc més d’una dècima, el passat 30 de juny. Així, va passar del 3,63% fins al 3,455% actual. També BlackRock, el primer accionista de l’empresa, realitza petites compres i vendes diàries, en tant que la seva parcel·la al Sabadell forma part d’una cartera indexada al conjunt de l’Ibex. El fons, doncs, mou la seva aposta per totes les empreses del selectiu madrileny; i només ha pres una decisió específica sobre Bankinter, a on ha retallat tres dècimes la seva cartera aquest mateix divendres, fins al 6,032%.

Imatge de la seu central del Banc Sabadell a Sant Cugat / ACN
Imatge de la seu central del Banc Sabadell a Sant Cugat / ACN

Moviments en l’acció

JP Morgan, així, va entrar al capital del Sabadell amb els títols en màxims, després de la venda de la filial britànica al Banc Santander. A l’obertura del mercat del dimecres 2, quan els nord-americans van comunicar l’operació a la CNMV, els títols catalans cotitzaven a 2,82 euros, una pujada diària superior al 5%, després que els mercats celebressin una “molt bona venda”, per sobre de la mitjana de la consolidació bancària al Regne Unit. Arran de l’acord amb el Santander UK, la directiva que capitaneja César González-Bueno ha proposat als inversors un dividend extraordinari de 0,5 euros per acció, que s’entregarà a compte entre el primer i el segon trimestre del 2026, i ha deixat lluny de reeixir l’OPA hostil del BBVA. “És molt més difícil i cara”, declarava González-Bueno en una trobada amb periodistes el mateix dimecres.

Més notícies
Notícia: El BCE torna a engegar la batalla interna pels tipus d’interès
Comparteix
Les darreres actes del regulador constaten que els governadors nacionals partidaris de mantenir alt el preu del crèdit tornen a oposar-se a les retallades després de mesos d'acord unànim
Notícia: El Parlament registra la Llei de Cambres 11 anys després
Comparteix
Les 13 cambres fan un pas endavant per desbloquejar la regulació catalana, caducada des del 2014 | La llei concreta "el rol concret" de les corporacions i el nou model de finançament
Notícia: Els joves d’ara es jubilaran amb 71 anys perquè triguen més a aconseguir feina
Comparteix
La taxa d'ocupació dels joves entre 16 i 29 anys és 15 punts inferior que el 2007
Notícia: La UE vol tancar un “principi d’acord” amb els EUA sense detalls per evitar més aranzels
Comparteix
Von der Leyen assegura que "és impossible" assolir un pacte detallat abans de la data límit del 9 de juliol

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa