MónEconomia
El món empresarial s’uneix per garantir i fomentar l’ús del català a l’empresa

El món empresarial s’ha unit per posar en rellevància l’avantatge competitiu del català, reforçant el compromís amb la llengua a través del Manifest pel català a l’empresa, impulsat per la Fundació Vincle. Aquest manifest compta amb el suport de més de 170 empreses i patronals com Foment del Treball, el Consell General de Cambres de Catalunya i Pimec.

Amb aquest manifest, el món empresarial vol reforçar la seva responsabilitat social envers “un dels reptes rellevants del territori”. En aquest sentit, des de la Fundació Vincle i les empreses del país posen en relleu el “paper transcendental” de les empreses per a la plena normalitat de l’ús social de la llengua, i també subratllen l’aspiració de poder gaudir de la plena normalitat de l’ús de la llengua pròpia en l’àmbit empresarial.

En aquest sentit, Xavier Albertí, vicepresident de la Fundació Vincle, ha destacat la rellevància del paper de les empreses com a “nucli social de primera magnitud” i la importància dels centres de treball en la integració de nouvinguts en aspectes com la llengua. “Podem aprofitar el paper de les empreses en la societat amb la nostra manera d’actuar i la presa de decisions”, ha destacat Albertí.

Imatge dels interventors en la presentació del Manifest pel català a l’empresa / Emma Monrós

D’aquesta manera, les empreses i associacions empresarials reclamen a les direccions del conjunt del teixit empresarial català reforçar la sensibilitat i el compromís amb la llengua. A més, reclamen a l’administració que es vetlli pel català en concret en el món de l’empresa, a part que es contribueixi amb les ajudes necessàries per a l’assessorament i el suport operatiu.

A part, la Fundació Vincle proposa accions perquè l’empresa continuï amb el seu compromís del català, com entendre aquesta llengua com un eix positiu d’identitat de la companyia, procurar que l’equip humà pugui expressar-se en català, retolar les oficines i establiments en la llengua, així com ser presents a les xarxes en català.

“El català no és una batalla perduda”

En l’acte de presentació del Manifest pel català a l’empresa, el coordinador de la Fundació Vincle, Jordi Manent, ha destacat la rellevància d’aquest manifest, en un moviment inèdit del món empresarial català per reforçar el seu compromís amb la llengua. Manent també ha celebrat el nombre d’empreses de diversos sectors que ja s’han adherit a aquest manifest, i espera que aquesta llista pugui seguir augmentant en el futur. Des de la Fundació Vincle s’ha volgut reforçar la idea que el català “és negoci” i aporta oportunitats a les empreses.

Jordi Pujol en la seva intervenció a la presentació del Manifest pel català a l’empresa / Emma Monrós

L’expresident de la Generalitat, Jordi Pujol, també present a l’acte, ha destacat la tasca de les empreses que s’han adherit al manifest i ha assegurat que el català “no és una batalla perduda”: “Estem en una situació difícil, però no desesperada. Hem de lluitar amb intel·ligència amb generositat per la llengua”, ha afegit Pujol.

Tot i aquestes oportunitats, garantir el català en el món empresarial també comporta dificultats, tal com han explicat diversos representants en un debat organitzat per la Fundació Vincle. En aquest debat, amb representants de Bonpreu, Amat Immobiliaris i Orvit Digital, s’ha destacat la complexitat d’oferir sempre els serveis en català per mantenir la competitivitat amb altres empreses però alhora assegurar la proximitat per als clients. Malgrat aquesta tasca de les empreses, en el debat s’ha destacat el valor afegit que suposa el tracte en català amb els clients en la seva valoració de l’experiència de compra.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa