Els accionistes minoritaris de Grifols continuen pressionant a l’alça el preu d’una potencial OPA sobre la companyia. L’associació que representa els menudistes de la firma, l’AMG, assegura que ignorarà les primes immediates en qualsevol oferta de compra que es posi sobre la taula. Segons han informat, en cas que aparegui una nova opció de venda, “no tindran en compte el percentatge de revalorització” dels títols, sinó el seu “valor intrínsec”. L’oferta que va llançar el fons canadenc Brookfield sobre la companyia catalana estaria valorada en 10,5 euros per acció, uns 7.000 milions d’euros en total. Segons els accionistes minoritaris, cada títol tindria un preu d’entre 20 i 21 euros, segons una anàlisi dels estats comptables de l’empresa. L’estimació de l’entitat va en línia amb què han reiterat diverses fonts del mercat a Món Economia en les darreres setmanes.
A més, des d’AMG afegeixen que aquesta revalorització “reflecteix els atacs baixistes i la pressió mediàtica”. Els menudistes fa temps que denuncien que les apostes contra el capital de Grifols que romanen actives són una estratègia per erosionar la confiança en l’empresa i rebaixar-ne el valor. Segons les dades de la CNMV, ara per ara, romanen dues posicions rellevants en curt: la d’AKO Capital, d’un 0,5%, i la de Kintbury Capital, superior al 0,7%.

En aquest sentit, els accionistes minoritaris han defensat el posicionament d’Eduardo Manso, el director del departament d’Informació Financera i Corporativa de la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV), que es mostrava en desacord amb “bastants aspectes” de l’informe que el fons Gotham City Research va publicar sobre Grífols el 9 de gener de 2024, en el qual s’acusava la companyia catalana de manipular els seus comptes.
A l’espera de millores en els resultats
En declaracions a Europa Press, el president de l’AMG, Eduardo Breña, s’ha mostrat optimista amb el fet que el procés penal pel qual s’investiga l’actuació de Gotham i el seu braç inversor, General Industrial Partner, canviaran la cotització de Grífols perquè reflecteixin el valor intrínsec de les accions. Un altre fet que, segons Breña, ajudaran a reflectir aquesta imatge de millora en el negoci i la governança de la companyia serà la publicació dels comptes per al primer trimestre de l’any, que Grífols donarà a conèixer el pròxim 12 de maig. Per altra banda, Breña ha assegurat que la creació de valor a Grífols no té res a veure amb l’eventual OPA de Brookfield, sinó amb el camí de resultats positius que s’està veient.