MónEconomia
Els millennials lideren el 60% de les empreses grans de l’Estat

El lideratge del futur el marcaran els joves. Les generacions millennial i zeta ja comencen a posicionar-se com a directius d’empreses, posant-se al capdavant de moltes noves companyies que prioritzen la innovació. En aquesta línia, des del Cercle d’Economia han volgut posar-li cara a aquest canvi de direcció que estan agafant les companyies i han donat veu al primer estudi de lideratge. L’informe Nous Lideratges: com són els líders empresarials del futur? -elaborat per beBarlet i amb la col·laboració de Sarah Marlex– posa sobre la taula les claus d’èxit dels empresaris joves que han arribat al més alt i ja ocupen el 60% de les posicions de direcció de les empreses més grans de l’estat espanyol.

Aquest estudi ha posat de manifest com els joves s’estan apoderant de les posicions de poder de les companyies i que la tendència sigui que les empreses que més facturen a l’estat espanyol estiguin dirigides per persones de menys de 40 anys. Tot i això, les conclusions de l’estudi també deixen al descobert bretxes que encara continuen enquistades en la nostra societat. Un exemple clar és la desigualtat de gènere, ja que només el 30% dels principals líders d’empreses que més facturen a l’estat espanyol són dones. Una vegada més, doncs, la dona queda en segon pla en el moment de dirigir una empresa, un criteri que no canvia tot i que baixi l’edat.

Una altra de les afirmacions que s’han demostrat amb l’estudi és que el naixement també és un factor decisiu dins l’estat espanyol. D’aquesta manera, aquest informe assegura que néixer a Madrid i Barcelona condiciona les possibilitats d’acabar liderant una empresa d’èxit. En xifres, Madrid s’emporta gairebé la meitat de les possibilitats i suma un 44%,metre que Barcelona -tot i estar en segona posició- només arriba al 20,7%.

Pel que fa al sector que més triomfa és la consultoria energètica i els serveis TIC, però sempre de la mà de les start-ups, és a dir, les empreses d’èxit de l’estat espanyol liderades per joves solen ser empreses emergents que han arreglat necessitats immediates del món digital. Tot i això, més de la meitat de les empreses espanyoles trien una persona de menys de 40 anys per a liderar la seva companyia. En el cas de les filials estrangeres, el 78% de les empreses internacionals d’èxit ja estan liderades per joves.

La diferència entre l’emprenedoria pública i privada

La col·laboració publicoprivada encara és un concepte molt nou, ja que fa relativament poc temps que les empreses i els governs han començat a veure que treballar conjuntament pot portar molts més fruits. Clara Campàs, membre de la Junta Directiva del Cercle d’Economia ha assegurat que és una situació més complicada del que sembla, ja que “les dinàmiques entre la pública i privada són molt diferents”. En aquest sentit, Campàs recorda que la rapidesa del món privat -sobretot en el cas de les empreses emergents- es contraposa a la lentitud de la presa de decisions en l’esfera pública. És per això que Campàs demana “valorar la feina que fan els empresaris que salten a la pública”.

Viure de cara o d’esquena als clients

La comunicació amb els clients també és una de les prioritats d’aquests nous líders més joves. “L’impacte i la sostenibilitat s’han convertit en claus professionals essencials pels nous líders”, diu Campàs. Una opinió que també comparteix Meritxell Juvé, consellera delegada de Juvé i Camps qui assegura que ja no només els líders sinó que els clients també demanen que es tingui en compte la sostenibilitat en els productes. És per això que es demanen líders que siguin molt conscients d’aquest canvi que està vivint la societat, ja que ara el més important no és el producte i prou sinó que tota la cadena de producció i la salut de la companyia i els seus treballadors. “Els nous líders ja no pensen un negoci que no tingui un impacte positiu en la societat”, reitera Juvé. De fet, Felipe Campos, conseller delegat d’Aigües de Barcelona insisteix que “no hi ha manera de treballar el món empresarial sense tenir en compte el client”.

El medi ambient ha estat la prioritat essencial de les empreses en els últims anys, però la sostenibilitat social l’està avançant per la dreta. De fet, Marc Francés, director general de Sarah Marlex reconeix que les companyies “estan repensant el seu model operatiu en general”. D’aquesta manera, Francés argumenta que la comunicació ja és molt més essencial per a les companyies i no només cap a l’exterior sinó també dins de les mateixes empreses, entre direcció i treballadors. “Triomfen els líders de noves generacions perquè són els que contracten per repensar com ens presentem i ens comuniquem amb el món”.

Més notícies
Notícia: Empresàries barcelonines reivindiquen la importància del lideratge femení
Comparteix
El sector tecnològic només té un 13,5% d'empreses dirigides per dones
Notícia: L’unicorn barceloní Factorial revela els secrets de les megainversions
Comparteix
El CEO de la companyia de gestió del talent Jordi Romero analitza en el marc del MWC la salut de l'ecosistema emprenedor i el seu accés a capital en un context macro inestable
Notícia: Tres catalanes expliquen la clau de l’èxit empresarial per triomfar al món
Comparteix
Exoticca, Minoryx Therapeutics i Integra Therapeutics expliquen les claus dels seus èxits i reiteren que no són exemples de res
Notícia: La bretxa salarial, el problema social que perpetua la desigualtat
Comparteix
Empresàries i directives d'empreses tecnològiques asseguren que cal més educació per formar equips on la paritat sigui l'objectiu principal

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa