La digitalització s’ha convertit en un dels aliats més importants del canvi tecnològic. Molts sectors han incrementat la seva capacitat d’atracció de talent gràcies a l’educació i el treball en remot. Tot i això, encara hi ha molts països que continuen sense tenir un accés directe a educació de qualitat i, per tant, depenent del lloc on neixes, les teves oportunitats creixen o es redueixen. Per combatre amb aquesta situació neix Microverse, la companyia catalana que forma programadors i desenvolupadors web arreu del planeta de manera remota i en línia. L’impacte d’aquesta empresa catalana ha estat tan gran, que ha estat nominada com a una de les millors empreses del 4YFN, el congrés de start-ups del MWC. “Recordo els sacrificis que van fer els meus pares perquè jo pogués estudiar i vull transmetre que això ja no ha de ser un problema”, assegura Ariel Camus, fundador i director general de la companyia.
Microverse va néixer com una start-up que vol democratitzar l’accés al coneixement tecnològic i el desenvolupament d’habilitats de lideratge. En altres paraules, la companyia es dedica a la formació i educació de persones arreu del planeta per tal que puguin accedir a llocs de treball qualificats tot i no viure en un país on l’accés a l’educació superior és senzill. A més, la companyia té una manera d’ensenyar més interactiva que les acadèmies actuals o, fins i tot, les universitats. Sense aules ni professors, Microverse és capaç de “reinventar el model educatiu” -en paraules del fundador- i fer més accessible l’educació a tothom. “Estem a l’era de la Indústria 4.0 i la transformació digital i aquests llocs de treball són els que s’han de cobrir”, explica el fundador de la companyia.
Camus explica que la seva manera d’ensenyar reten els seus estudiants. En xifres, el fundador analitza que les universitats tenen una retenció d’aproximadament el 50% dels estudiants, mentre que la seva companyia ja ronda el 70%. Segons ell afirma, es tracta d’un model disruptiu que no només incentiva als estudiants a continuar fent els treballs que se’ls demana sinó que se’ls pressiona perquè no ho deixin. “Tenim una mitjana de permanència d’uns 8 mesos“, descriu Camus. Per aconseguir aquest model, el fundador descriu que el seu programa fa que els estudiants treballin els uns amb els altres, per tant, “per tal que tu siguis exitós, els teus companys també ho han de ser”, reconeix Camus.
Un model de finançament apte per a tothom
L’objectiu principal de la companyia és aconseguir que tothom tingui l’accés a una educació professional i adequada per entrar al món laboral. És per això, que els diners que paguen els estudiants es poden pagar en diferents modalitats depenent de les necessitats de cada usuari. Per exemple, per a les persones que no tenen ingressos, l’aplicació permet pagar el cost del programa quan obtinguin una feina amb un salari de més de 1.000 euros. “Gràcies a les nostres oportunitats, el 90% dels nostres estudiants ja estan treballant”, assegura Camus. La companyia canvia el curs de la història, ja que les oportunitats ja no canvien segons el país on has nascut. A més, segons reafirma el fundador de la companyia, els diners tampoc són un problema, perquè el programa permet pagar quan tens feina, una prova més de la creença real del fundador que la seva companyia educativa funciona.
Amb tot, doncs, la catalana s’ha quedat a les portes de guanyar el premi a millor start-up, que s’ha acabat emportant Payflow, la start-up anglesa que permet rebre el teu sou dividit i en les quantitats els terminis del mes que tu decideixes. Gràcies a la seva tecnologia, les empreses poden descarregar la seva aplicació i donar als seus treballadors l’oportunitat de cobrar de manera personalitzada.