Amb l’objectiu de seguir modernitzant la seva estratègia digital interna, Mercadona ha presentat aquest divendres el seu Pla d’Excel·lència Digital dotat amb una inversió de més de 250 milions d’euros per executar-los en els quatre pròxims anys. Aquesta inversió estarà centrada en el departament de Mercadona IT per tal de millorar la seva innovació tecnològica i modernitzar els processos que ja estan digitalitzats.
Més concretament, des del departament d’informàtica de l’empresa valenciana es treballarà amb 300 aplicacions i processos per realitzar millores tecnològiques, i així continuar el seu camí de consolidació d’estratègia digital. “Amb aquest nou pla implementem tecnologies, arquitectures i llenguatges d’avantguarda que ens permetin continuar avançant en agilitat i eficiència per a donar resposta a les noves necessitats de Mercadona i dels nostres clients,” explica Patricia Tobía, directora general del Departament d’Informàtica (CIO) de Mercadona.

Millores en programari, ciberseguretat i disseny
Amb els processos i desenvolupaments aplicats en els últims anys, la companyia de Juan Roig ha experimentat un gran creixement i expansió en àrees com el desenvolupament i l’arquitectura de programari, la ciberseguretat, la gestió de les dades, el product management, en “cloud”, la infraestructura IT, el disseny d’experiència de l’usuari, la gestió de dispositius i les compres de programari informàtic, amb un total d’una plantilla de 1.200 treballadors tecnològics especialitzats en aquests àmbits. Des d’aquests equips d’informàtica es treballa amb les altres àrees de negoci per a “dissenyar, implementar i mantenir les solucions tecnològiques que impulsen Mercadona”.
A través de les innovacions d’aquests darrers anys, la companyia ha desenvolupat aplicacions amb les quals ha pogut agilitzar la presa de decisions i contribuir a la innovació en els productes, crear sistemes intel·ligents i eficients per a optimitzar costos i reforçar la productivitat en els blocs logístics, controlar digitalment la traçabilitat dels productes per garantir la seguretat alimentària, millorar l’experiència de compra dels clients a les botigues, i desenvolupar solucions informàtiques per a noves línies de negoci com la secció ‘A punt per Menjar’.
Aquestes solucions tecnològiques són una “proposta de valor” per part de Mercadona per als professionals tecnològics que amb la seva gestió de projectes poden veure l’impacte real en el dia a dia dels treballadors de la companyia i a les botigues d’arreu.