MónEconomia
Les marques xineses confien al seu mercat a Europa malgrat els aranzels
  • CA

La decisió dels 27 de fer permanents els aranzels a l’automòbil elèctric xinès no sembla haver canviat els plans del sector quant a les inversions al continent. Els fabricants del gegant asiàtic, tot i el batzac fiscal de Brussel·les, sostenen els seus “compromisos d’inversió” als mercats europeus. Consultats per l’agència Europa Press, representants de diverses marques xineses es mantenen a l’espera del posicionament oficial de les seves matrius a Bejing. Algunes, però, han fet l’esforç de reiterar els seus plans d’expansió als mercats locals: és el cas de Geely Holdings, que controla Volvo Cars: “Continuarem amb l’estratègia a llarg termini de construir els vehicles allà on els venem”, argumenten; tot apuntant a la línia del model EX30 que sostenen a la ciutat belga de Gante.

En altres casos, però, els aranzels han provocat canvis de calendari, o fins i tot potencials desviacions de projectes sencers, a les principals operadores. És el cas de Barcelona: cal recordar que la imposició de taxes a la importació des del gegant asiàtic ha provocat el retard fins a l’octubre del 2025 de la producció de l’Omoda 5 EV a la planta d’Ebro i Chery a la Zona Franca. El director de vendes del grup a l’Estat, Francesco Colonnese, ja ha assegurat que la barrera fiscal comunitària no canviarà la planificació pel que fa a preus, atès que “cal afavorir l’adquisició de cotxes electrificats” en un entorn com l’europeu -i l’espanyol amb encara més intensitat- on la propulsió alternativa no avança al ritme que caldria.

Un carregador endollat a una bateria elèctrica d'un cotxe / EP
Un carregador endollat a una bateria elèctrica d’un cotxe / EP

Controls “excessius”

Un dels països que ha pressionat més per imposar restriccions a la importació de vehicles elèctrics xinesos és França. Especialment proteccionista en els darrers anys en qualsevol debat sobre comerç global a la Unió, les marques asiàtiques comencen a veure unes condicions “excessives” per operar-hi. És el cas d’MG, propietat de SAIC Motor i una de les més exitoses a Europa; que assegura que mesures com les que promou l’Elisi poden “dificultar la transició verda”. De la mateixa manera que Ebro, a més, MG assegura, en declaracions a EP que mantindrà els seus preus finals, desafiant així el propòsit d’uns aranzels que busquen compensar la manca de competitivitat de la indústria dels 27 i les ingents ajudes públiques que rep la xinesa per part del govern de Xi. BYD, per la seva banda, es manté a l’espera de més desenvolupaments. Cal recordar que, un cop finalitzat el procés de presa de decisions, el cost de les importacions s’elevarà fins a un 45,3% -una frontera comercial que, previsiblement, entrarà en vigor el pròxim 31 d’octubre-.

Més notícies
Notícia: Entre dues vides: les ‘dones sandvitx’ i el pes silenciós de les cures
Comparteix
Les desigualtats de gènere s'aguditzen en els adults atrapats entre les necessitats dels seus fills i la cura dels seus pares, que afronten una doble responsabilitat no reconeguda ni remunerada
Notícia: Griffiths reclama a Illa d’accelerar l’electrificació automobilística
Comparteix
El president de Seat ha reclamat més ajuts directes, una millor fiscalitat i ampliar la xarxa de càrrega
Notícia: Els pagaments directes als comerços amb Bizum seran una realitat el 2025
Comparteix
Les primeres proves d'aquestes noves operacions es realitzaran a Itàlia i Portugal abans d'acabar aquest any
Notícia: La UGT proposa un salari mínim català de 1.372 euros
Comparteix
El sindicat reclama elevar el poder adquisitiu dels treballadors del país per "combatre la precarietat"

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa