MónEconomia
La maduresa de Netflix: dispara els nous subscriptors i aposta pel directe

Netflix ha entrat en una nova etapa de maduresa empresarial que li permet entrar a l’any 2024 “en un gran moment”. La multinacional de Los Gatos (Califòrnia) acaba de presentar els resultats del tancament de l’any passat, on ha superat amb escreix les expectatives dels analistes de borsa i de la mateixa companyia. Després d’uns anys erràtics, en l’últim exercici el gegant de l’streaming ha disparat els nous subscriptors, ha obtingut uns beneficis de gairebé 5.000 milions d’euros i ha fet una aposta decidida pels esdeveniments en directe.

L’evolució del nombre de subscriptors és una de les mètriques més importants en el sector de l’streaming i Netflix ha excel·lit en aquest camp. La multinacional ha tancat l’exercici 2023 amb més de 260 milions de subscriptors, gairebé 30 milions més que l’any anterior. De fet, la companyia ha registrat el millor últim trimestre de la seva història amb més de 13 milions de nous clients, molt per sobre dels nou milions que preveia l’empresa. El 40% dels nous usuaris s’han subscrit al servei més econòmic, que permet anuncis. 

“Escalar el negoci publicitari representa una oportunitat per atraure nous ingressos i guanys a mitjà i llarg termini”, expliquen des de Netflix. Aquest nou model, que creix un 70% entre trimestres, substituirà la subscripció bàsica, que a partir de la primavera començarà a desaparèixer a països com el Canadà o el Regne Unit.

El CEO de Netflix rebutja les reclamacions de les prestadores de serveis d'internet / EP
Netflix afronta un 2024 amb optimisme i previsions de creixement en totes les mètriques / EP

Ingressos i beneficis a l’alça, perspectives sòlides per al 2024

Després de posar fi a les contrasenyes compartides, Netflix va obtenir el 2023 gairebé 31.000 milions d’euros d’ingressos, un 6,7% més que el 2022, mentre que els beneficis s’han disparat fins als 4.964 milions d’euros, un 20,4% més que en l’exercici anterior. La bona marxa de la companyia queda reflectida en l’evolució de l’últim trimestre de l’any, quan la multinacional va superar els 860 milions de beneficis, gairebé 16 vegades més que en el mateix període del 2022. De cara a l’estrena del 2024, Netflix tancar el primer trimestre amb un ingrés al voltant dels 8.500 milions d’euros (+13,2%) i un benefici d’uns 1.800 milions (+51%).

Els esdeveniments en directe, una aposta de futur

Una altra de les novetats d’enguany és l’aposta pels esdeveniments en directe. Després de fer una primera prova amb un especial de comèdia en el qual Chris Rock parlava de l’agressió de Will Smith als Oscars, la multinacional treballa per oferir noves experiències als seus subscriptors. “Això ens permetrà entendre les coses que l’audiència valora més i com podem convertir moment en esdeveniments”, diu Netflix al seu comunicat. A partir del 2025, els usuaris d’Amèrica del Nord, el Regne Unit i l’Amèrica Llatina podran veure en exclusiva WWE Raw, el programa setmanal de lluita lliure dels EUA, que abandona la televisió tradicional després de 31 anys. També ha organitzat un partit de tenis entre Rafa Nadal i Carlos Alcaraz a Las Vegas.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa