Lleida.net anuncia un procés de reestructuració “integral” després d’un “exercici negatiu”. Segons ha anunciat la cotitzada lleidatana al seu comunicat de resultats al BME Growth -la coneguda com a borsa de les pimes- prepara un expedient de regulació de l’ocupació que afectarà prop d’una trentena de treballadors a les seves oficines de Lleida i Madrid; així com altres retallades i tancaments de filials en alguns dels seus mercats de referència, com poden ser Colòmbia o el Perú. El CEO de la firma especialitzada en seguretat digital, Sisco Sapena, assegura que “han començat a introduir canvis” a finals d’un trimestre en el qual han lamentat un resultat brut d’explotació negatiu de 151.000 euros. Lleida.net consolida així una tendència negativa de tres trimestres de pèrdues després de 36 mesos en positiu.
L’objectiu de la reestructuració, segons ha informat l’empresa, és un “retorn ràpid a la rendibilitat i reduir el deute financer net” per tornar a dinamitzar la generació de caixa tan aviat com a principis del 2024. La caiguda de vendes -un 27% menys en termes interanuals- força la tecnològica a “alleugerir la massa salarial” per adaptar-la a les seves necessitats actuals. D’aquesta manera, Lleida.net negocia un expedient de regulació de l’ocupació, anunciat ja al novembre, que afectarà prop d’una trentena de treballadors de la matriu, amb oficines a Catalunya i a Madrid. Confirmen també diversos acomiadaments al Perú i a Colòmbia durant el darrer trimestre, així com el tancament de “filials no rendibles”, com poden ser les de Regne Unit, costa Rica i Sud-Àfrica. Les oficines als Estats Units i els Emirats passaran, per la seva banda, a ser virtuals.
Canvi de ritme
Segons ha comunicat la companyia, la principal caiguda d’ingressos respon a un “canvi de model tecnològic” en el mercat de la seguretat d’SMS -una branca que encara suposa més d’un terç de les seves vendes-; mentre que els productes de software com a servei (SaaS) cauen fins al 47% del total facturat, 10 punts per sota de la ràtio que van aportar ara fa un any. La base de clients, malgrat tot, ha crescut, amb 2.700 compradors; si bé la despesa per usuari és més baixa que la del tercer trimestre del 2022, amb uns 1.000 euros per factura. De cara a recuperar el camí del benefici, més enllà de la reestructuració interna, Lleida.net se centrarà en l’evolució a “mercats amb bona base de clients”, principalment a l’Amèrica Llatina; així com a Europa, que concentra el 74% del negoci de la catalana i per a la qual s’espera un creixement a curt termini arran de l’efecte dels fons de recuperació.