MónEconomia
Lidl aposta per Martorell on farà la major inversió de la història a l’Estat

Lidl ha destinat 140 milions d’euros a construir un centre logístic a Martorell, en la inversió més gran de la cadena de supermercats d’ençà que va començar l’activitat a l’Estat fa 30 anys. D’aquesta manera, l’aposta de Lidl per Catalunya és la més ambiciosa que hauria fet la companyia fins ara. Segons ha informat en un comunicat, l’obra s’està duent a terme al sector industrial Xàmenes de la localitat i ocupa una parcel·la de més de 126.000 metres quadrats. Es preveu que les instal·lacions comencin a funcionar l’any que ve i s’espera que puguin tenir una plantilla prou gran de nous treballadors.

El centre logístic de Lidl tindrà més de 144 molls i la previsió de l’empresa és que entri en funcionament durant el 2025. Serà un dels majors magatzems de la companyia tant a l’estat espanyol com a Europa, ha explicat la companyia en un comunicat aquest dimecres. La futura planta a Martorell forma part d’un pla d’expansió a l’Estat en els anys que venen que contempla tres projectes més, un dels quals està ubicat a Constantí (Tarragonès) en una parcel·la d’uns 185.000 metres quadrats. Els altres dos són a Madrid i Lleó.

Una dona comprant en un supermercat de Barcelona / ACN
Una dona comprant en un supermercat de Barcelona / ACN

120 establiments catalans i 4.000 persones

Lidl justifica aquesta inversió per “la necessitat de l’empresa d’adequar els seus recursos logístics al creixement sostingut que està experimentant recentment” a Catalunya, així com a altres comunitats autònomes. D’aquesta manera, ha apuntat l’empresa, “podrà continuar generant riquesa i llocs de feina locals a més d’obrir noves botigues modernes i eficients“.

La cadena de supermercats compta amb més de 120 establiments a Catalunya i una plantilla que supera les 4.000 persones. La companyia recorda que, segons un estudi de la consultora independent PwC, el seu impacte a Catalunya està al voltant dels 1.300 milions d’euros anuals, cosa que suposa un 0,55% del PIB i genera uns 26.000 llocs de treball entre directes, indirectes i induïts.

Més notícies
Notícia: Pimec reclama mesures per mantenir baixos els preus de l’electricitat
Comparteix
La patronal alerta d’un possible encariment del preu de l’energia de cara a l’estiu i vol un mecanisme semblant a l’excepció Ibèrica
Notícia: El govern espanyol explorarà amb les aerolínies la restricció dels vols curts
Comparteix
El Ministeri de Transports es reunirà amb el sector aeri per explorar diferents opcions per reduir l'impacte mediambiental del transport aeri
Notícia: La maduresa de Netflix: dispara els nous subscriptors i aposta pel directe
Comparteix
La companyia de Los Gatos (Califòrnia) sorprèn els analistes i tanca el 2023 amb un benefici de gairebé 5.000 milions d'euros
Notícia: La revolució de la IA catalana implica incloure les pimes
Comparteix
La patronal i el BSC celebren poder "participar de l'avenç de la IA a Europa" i ajudar a transferir nou coneixement

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa