MónEconomia
La baixada dels preus provoca la caiguda del 13% el benefici de Repsol
  • CA

No ha estat el millor trimestre possible per a Repsol. Segons ha informat aquest dijous, l’energètica espanyol va registrar un benefici total de 969 milions d’euros durant el primer quart del 2024, que suposa una caiguda del 12,9% respecte als 1.112 milions d’euros que va registrar l’any passat. La companyia ha explicat que aquesta reducció dels guanys ha estat provocada per a caiguda en els preus dels hidrocarburs, especialment del gas natural. En concret, el preu del gas Henry Hub va empitjorar en el trimestre fins als 2,3 dòlars/MBtu, enfront dels 3,4 dòlars del període de gener a març de 2023, mentre que el preu del petroli es va situar en els 83,2 dòlars/barril, un 2,5% superior a fa un any.

Tot i aquesta reducció del benefici cal recordar que en aquest trimestre cal incloure que en aquest compte de resultats s’hi inclou la totalitat del gravamen extraordinari per a aquest exercici que va fixar el govern espanyol per a 2023 i 2024 a les energètiques. Concretament, la companyia ha de pagar l’equivalent a l’1,2% de les vendes. L’any passat Repsol va abonar per aquest concepte quasi 450 milions d’euros. Així, el resultat net ajustat del grup, que mesura específicament el funcionament dels negocis, va ser de 1.267 milions d’euros el que suposa una caiguda del 33% respecte dels 1.891 milions d’euros del mateix període de l’any passat.

El conseller delegat de l’energètica, Josu Jon Imaz, ha comentat que aquest començament d’any “demostra la solidesa del projecte de Repsol, que farà un nou pas endavant gràcies a l’actualització estratègica 2024-2027”. Així mateix, ha valorat que l’empresa continua evolucionant els seus negocis, “amb una oferta de multienergia única a Espanya, avançant amb fets tangibles en la descarbonització i invertint de manera rendible per a garantir el futur de la indústria i l’ocupació”.

Més de 2.000 milions d’inversió

En aquest primer trimestre de 2024 ha destacat l’impuls de les inversions que ha realitzat Repsol, amb 2.129 milions d’euros, dels quals més de la meitat han anat a parar a projectes renovables. En aquest inici de 2024, l’empresa de l’Ibex ha assenyalat que ha fet “passos decisius per a aprofundir en la descarbonització dels seus negocis”, destacant així l’inici de la producció a gran escala de combustibles renovables en la seva nova planta de Cartagena, en la qual s’han invertit 250 milions d’euros i que té una capacitat de producció de 250.000 tones a l’any.

Pel que fa a la retribució als seus accionistes, la petroliera va distribuir un dividend en efectiu de 0,40 euros bruts per acció el passat mes de gener. Així mateix, durant el mes de març va començar un programa de recompra d’un màxim de 35 milions d’accions pròpies i proposarà en la seva pròxima junta l’aprovació d’una reducció de capital de 40 milions d’accions, mitjançant l’amortització d’accions pròpies, que s’espera que sigui executada abans de finals del mes de juliol.

Més notícies
Notícia: El Sabadell eleva un 50% el benefici del 1r trimestre fins als 308 milions
Comparteix
El banc presidit per Josep Oliu ha aconseguit seguir augmentant els guanys gràcies al "dinamisme de l’activitat comercial i la millora de la qualitat dels actius"
Notícia: Els tenidors atropellen la riquesa dels llogaters malgrat la llei d’habitatge
Comparteix
El model de mercat accelera l’acumulació econòmica de les altes rendes davant de l’empobriment de les més baixes, segons un recent estudi
Notícia: Brussel·les avala eximir els petits agricultors de sancions i controls
Comparteix
El Parlament Europeu aprova la revisió de la política agrària comuna
Notícia: Les cinc demandes dels enginyers catalans de cara a les eleccions del 12-M
Comparteix
Els enginyers demanen als candidats "pensar i actuar" per intentar "construir la Catalunya de la segona meitat del segle XXI"

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa