El Dfactory del Consorci de la Zona Franca de Barcelona s’ha convertit en un espai ideal per a la creació de nous projectes digitals. Ja són moltes les empreses que trien aquesta ubicació per a posar-hi les seves seus, o en el cas de les companyies més grans, els seus centres d’innovació i recerca. Aquest és el cas de Kion Group, el gegant alemany líder en la fabricació de productes i prestació de serveis per a gestió de flux de materials en intralogística, que ha escollit el Hub d’Indústria 4.0 de Barcelona per establir-hi una part molt important del seu engranatge. “DFactory allotja el nou Digital Hub de la divisió d’Industrial Trucks & Services (KION ITS), un centre de nova creació que neix amb la missió de desenvolupar productes digitals per a les marques del grup”, explica Víctor Garcia, Barcelona Digital Hub Director de Kion Group.
De moment, Kion Group encara no ha revelat quins són els productes que sortiran de Barcelona cap al món, però en una conversa amb el Món Economia, Garcia reconeix que “d’aquí a un any anunciaran les novetats“. D’aquesta manera i tenint en compte que l’empresa té diferents sucursals escampades per Europa, el centre del DFactory es convertirà en un pol d’innovació per a la companyia. De fet, el mateix director del hub barceloní de Kion explica que l’equip de Barcelona està contribuint a la innovació en tecnologies digitals que “ajuden els nostres clients a millorar les prestacions, eficiència, seguretat i sostenibilitat del seu flux de materials en intralogística mitjançant noves capacitats en sensòrica, connectivitat i intel·ligència artificial en el nostre portfolio de vehicles industrials”.
Amb un equip d’una trentena de persones, la divisió de Kion Group que es troba al DFactory, tal com diu Garcia, “té un ambiciós projecte de creixement per endavant”. Les marques del grup KION (Limit Material Handling, STILL i Baoli en el sector de vehicles industrials per a intralogistica i Dematic en el sector de les solucions per a cadena de subministrament) fa dècades que operen a Espanya, però des de Barcelona es podrà concentrar l’activitat i la creació de productes digitals. “El DFactory proporciona una ubicació privilegiada per al llançament i expansió de la nostra iniciativa. Un espai obert, flexible i dissenyat per a promoure la col·laboració i l’intercanvi de coneixements, situant-nos en un ecosistema d’empreses tecnològiques amb les quals compartim molts interessos i amb les quals esperem establir col·laboracions”, remarca el Barcelona Digital Hub Director de Kion Group.

Triar Barcelona pel seu creixement en tecnologia
No és la primera vegada que una gran empresa tria Barcelona per establir-hi una seu destinada a la recerca i investigació per a crear nous productes digitals. Precisament Garcia, assegura que “Barcelona es destaca com un escenari ideal per a albergar ecosistemes tecnològics, gràcies a la seva llarga història de compromís amb la innovació i la seva capacitat per a atreure talent i empreses que líders en matèria de transformació digital”. És per això que el DFactory va ser una decisió molt meditada pel grup, ja que “era un bon exemple de comunitat que fonamenta aquest ecosistema”, descriu el Barcelona Digital Hub Director.
En concret, Garcia explica sobretot l’ecosistema industrial, en el qual s’ha especialitzat la seva empresa. A parer seu, la indústria 4.0 és un motor de desenvolupament econòmic de gran rellevància per a Barcelona. “La recerca, desenvolupament i integració de tecnologies digitals no només impulsa la reindustrialització, sinó que també és clau per al desenvolupament sostenible i la creació de treball de qualitat que asseguri la nostra competitivitat en el mercat global i el benestar econòmic i social a llarg termini a la nostra regió”, comenta. És per això, doncs, que repeteix que Barcelona és una bona regió, ja que afegeix que s’ha convertit en “un hub de talent per a perfils de tecnologies de la informació a Europa, on es reuneixen start-ups, universitats i empreses creant un ecosistema privilegiat”.