La Kings League, la nova competició de futbol creada per l’exfutbolista del Barça, Gerard Piqué, ha tancat una ronda d’inversió de 60 milions d’euros. L’operació ha estat liderada per Left Lane Capital i Fillip, un hòlding empresarial especialitzat en esport i entreteniment. Aquest nou finançament arriba després del primer any i mig de vida de la competició i d’haver omplert grans estadis com el Camp Nou i després d’iniciar la seva expansió internacional amb una lliga a Llatinoamèrica i d’organitzar un mundial amb creadors d’arreu del món. De fet, la Kings League assegura que ja s’estan plantejant, amb aquesta nova inversió, accelerar el seu creixement global amb l’obertura de lligues en nous mercats. Dins d’aquest full de ruta s’inclou el llançament de lligues nacionals a Europa, Amèrica del Nord i el Brasil durant 2024 i 2025, i l’expansió en el continent asiàtic de cara al 2026.
El president i fundador de la lliga, Gerard Piqué, ha assegurat que “teníem l’ambició de transformar l’esport i l’entreteniment a escala global. Aquesta inversió no sols valida l’impacte i el potencial de la nostra visió, sinó que també ens permet portar-la al següent nivell”. En aquesta línia ha afegit que la seva idea és crear “un ecosistema únic i diferenciat” per portar el futur de l’esport i l’entreteniment “cap a una nova dimensió en la qual milions de joves a tot el món volen participar”. “Encara som una empresa jove, però tenim grans metes per a arribar a un públic global creant una de les IP més originals i entretingudes del món”, sentencia l’exfutbolista.

Per la part dels inversors, el CEO i Managing Partner de Left Lane Capital, Harley Miller, afirma que la “Kings League ha creat l’escenari perfecte perquè els millors jugadors de futbol set del món competeixin. A més, ho ha combinat amb regles ludificades i amb la cultura dels creadors de contingut, entretenint als fans a cada moment del partit”. Alhora, afegeix que la companyia catalana està construint un ecosistema global únic d’entreteniment esportiu “que retorna el joc als fans al mateix temps que empodera als creadors de contingut” per a construir franquícies esportives úniques amb la seva pròpia identitat, assegura Miller.
“Aquesta aliança s’alinea a la perfecció amb el nostre compromís amb el storytelling i estem molt il·lusionats per contribuir al creixement continu i a l’èxit de la Kings League. La competició ha transformat la manera en què es produeixen, distribueixen i consumeixen els esports a escala mundial, col·locant als fans i a l’entreteniment en el centre de l’acció. El reglament i les normes innovadores alimenten contínuament l’emoció i la innovació”, afirmen Alberto Fasja i Héctor Sepúlveda, co-CEO de Fillip.
Impacte en la gent jove
A tot això cal recordar que la Kings League ha aconseguit crear una gran base de fans, especialment els més joves a través de les xarxes socials i plataformes digitals. De fet, actualment la lliga ja té més de 13 milions de seguidors, compten amb més de 80 milions d’hores de contingut visualitzat i més de 82 milions de visualitzacions a TikTok.
A propòsit d’això, la primera edició de la Kings World Cup 2024, que es començarà el pròxim 26 de maig i se celebrarà a Mèxic, elevarà el format a nous nivells. Un esdeveniment de dues setmanes que imita el sentiment de comunitat de la vila olímpica, on 32 equips de tot el món lluitaran per fer-se amb la competició. La Kings World Cup 2024 estarà presidida per Zlatan Ibrahimović, i comptarà amb els principals creadors de contingut del món i estrelles del futbol de la talla de Neymar, Francesco Totti, Rio Ferdinand, Eden Hazard, Mario Götze, i molt més.