MónEconomia
Internacionalitzar-se, clau per millorar la competitivitat econòmica
  • CA

La patronal de petites i mitjanes empreses Pimec ha instat les companyies catalanes a internacionalitzar-se per créixer com a empreses i, a banda, millorar la competitivitat econòmica de Catalunya. En un comunicat publicat aquest mateix dimecres, la patronal assegura que fer el salt a l’escala internacional és una de les claus per millorar la presència econòmica catalana en comparació a la resta de petites i mitjanes empreses del món: “Es tracta d’un vector fonamental per al creixement empresarial”, apunten des de la patronal. A banda, des de Pimec també recorden que un dels punts principals per millorar la competitivitat econòmica de Catalunya és complir amb els objectius estratègics marcats al Pacte Nacional per a la Indústria (PNI) per assolir “els salts qualitatius i quantitatius” que el teixit industrial català necessita “per seguir avançant en la bona direcció”.

Per tal de veure la tendència de les petites i mitjanes empreses catalanes, l’organització argumenta que un dels factors sobre els quals cal posar-li especial interès és en “el nombre d’empreses exportadores regulars”, és a dir, companyies que han exportat en els últims quatre anys de forma consecutiva. En aquest sentit, els objectius del PNI fixen assolir un total de 18.500 empreses exportadores regulars de cara el 2025. Tenint en compte que la internacionalització empresarial ha estat un dels pilars fonamentals sobre els quals ha conformat l’activitat Pimec, la patronal ha volgut destacar que el pròxim mes de maig les empreses tindran a l’abast un dels instruments més sol·licitats i que busquen assolir aquest objectiu entre altres: els cupons d’iniciació a l’exportació.

Antoni Cañete, president de PIMEC / Mireia Comas
Antoni Cañete, president de PIMEC / Mireia Comas

Animar a les pimes a fer el pas endavant

En aquest sentit, la directora del departament Internacional de PIMEC, Míriam Sabaté, ha animat a tot aquest conjunt d’empreses que tenen una projecció internacional a fer el pas definitiu i iniciar-se en vendes a l’exterior o, en cas de ja tenir-ne, consolidar-les: “La internacionalització és un vector fonamental per al creixement empresarial, que contribueix a la millora de la competitivitat i la viabilitat de la mateixa empresa i de l’economia en general”; conclou.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa