Inditex va tancar un primer semestre amb un benefici net de 2.768 milions d’euros. Respecte de les dades de fa un any, la companyia propietat d’Amancio Ortega ha incrementat del 10,1% els guanys, la qual cosa suposa un nou rècord, tal com apuntaven els analistes. Així mateix, les vendes van créixer un 7,2% i van arribar als 18.065 milions d’euros, amb una evolució “molt satisfactòria” tant en botiga com ‘en línia’ i “positiva” en tots els formats, mentre que les vendes a tipus de canvi constant van créixer un 10,2%.
En aquesta línia, el resultat brut d’explotació (Ebitda) va créixer un 8,1%, fins a 5.040 milions d’euros, mentre que el resultat net d’explotació (Ebit) va créixer un 11,9%, fins a 3.541 milions d’euros, i el resultat abans d’impostos un 10,6%, aconseguint els 3.598 milions d’euros. El marge brut també va créixer un 7,5%, fins a 10.541 milions d’euros, i es va situar en el 58,3% de les vendes, 19 punts bàsics damunt del primer semestre de l’exercici anterior. “El disseny i la qualitat de la nostra proposta de moda i l’experiència que oferim als nostres clients són, al costat de l’eficiència i la creixent sostenibilitat de les nostres operacions, les claus de la solidesa d’aquests resultats. El nostre model totalment integrat continua generant oportunitats de creixement rendible en tots els conceptes, regions i canals”, ha destacat el conseller delegat d’Inditex, Oscar García Maceiras.

Continuen les obertures
En aquesta primera meitat de l’any, Inditex ha realitzat obertures en 34 mercats i ja opera un total 5.667 botigues. Així, les despeses operatives van créixer un 6,8%, per sota del creixement de les vendes; incloent-hi tots els càrrecs per arrendaments, 102 punts bàsics per sota del creixement de les vendes.
Així mateix, la companyia ha ressaltat que el bon acompliment operatiu s’ha reflectit en una “forta” generació de fons. Els fluxos generats abans dels pagaments per impostos sobre beneficis van aconseguir els 4.356 milions d’euros en el seu primer semestre, amb un increment del 9%. A causa de diferències temporals en les devolucions fiscals per impostos sobre beneficis, els fluxos generats es van situar en 3.527 milions d’euros.
“Grans oportunitats de creixement”
Pel que fa al futur, Inditex ha assegurat que continua veient “grans oportunitats de creixement” i ha assenyalat que les seves prioritats són “la millora contínua de la seva proposta de moda; l’optimització de l’experiència de client; l’avanç en la sostenibilitat; i la preservació del talent i el compromís de les seves persones”.
Actualment, Inditex té presència en 214 mercats, amb una baixa quota en cadascun d’ells i en un sector altament fragmentat, per la qual cosa la companyia veu “fortes oportunitats de creixement”. Inditex preveu que el creixement de l’espai brut anual en el període 2024-2026 sigui del voltant del 5%, al mateix temps que estima una contribució positiva de l’espai a la venda anual en aquest període, en conjunció amb una “forta” evolució de les vendes ‘en línia’.
En el present exercici la companyia està realitzant inversions per a incrementar la capacitat operativa, obtenir eficiències i augmentar la diferenciació fins a un nivell superior, objectius als quals estima destinar al voltant de 1.800 milions d’euros en 2024. Davant les “importants” oportunitats de creixement futur, Inditex està executant un pla d’expansió logística en 2024 i 2025. Aquest programa d’inversions extraordinari de dos anys centrat en l’expansió del negoci destina 900 milions d’euros per a incrementar la capacitat logística en cadascun dels exercicis 2024 i 2025.