Inditex va acabar el primer trimestre de l’any fiscal, de l’1 de febrer a l’1 d’abril, amb un benefici net de 1.305 milions d’euros, només un 0,8% més respecte al mateix període del 2024. Per altra banda, les vendes de la firma de moda van créixer un 1,5%, fins als 8.274 milions d’euros, que són xifres menors que les previstes pels analistes a causa dels efectes dels aranzels. Aquests resultats han fet caure la companyia a borsa en l’obertura d’aquest dimecres.
Tot i això, des de la companyia gallega, que aquest any compleix 50 anys, asseguren que el lleuger increment de les vendes en aquest període es deu a la “bona rebuda” de les col·leccions de primavera i estiu. El grup tèxtil sosté que durant el primer trimestre “va continuar amb un sòlid exercici operatiu” i apunta “a la bona execució” del model de negoci.
Aquestes dades mostren una lleugera desacceleració progressiva que han estat acompanyades per una caiguda en borsa aquest dimecres. Més concretament, les accions d’Inditex s’han desplomat més d’un 6% en l’obertura de borsa de l’11 de juny. Amb aquestes dades, la marca de moda frena el seu creixement durant aquest primer trimestre, ja que és l’avenç més baix que ha registrat des de 2018, sense tenir en compte les caigudes causades per la pandèmia el 2020 i 2021.

Oportunitats de creixement pel futur
Tot i això, el segon trimestre podria millorar la resta de resultats de l’any per a la companyia. Des d’Inditex ha anunciat que les vendes, tan online com a la botiga, han crescut un 6% entre l’1 de maig i el 9 de juny respecte al mateix període del 2024.
En aquest sentit, el conseller delegat d’Inditex, Óscar García Maceiras, ha destacat que la companyia té “grans oportunitats de creixement” en tots els mercats, fins i tot els Estats Units. “Continuem executant noves obertures, ampliacions i remodelacions de botigues en les millors ubicacions, per expandir el nostre concepte a noves ciutats”, ha explicat García Maceiras. En aquests tres mesos la firma de moda ha comptabilitzat 5.562 botigues, 136 menys que fa un any, tot i que va dur a terme l’obertura a 26 mercats.