MónEconomia
InCityBox, lots de proximitat per la supervivència del comerç local català

La consciència col·lectiva sobre la necessitat de comprar productes de proximitat ha crescut en els últims anys. El canvi climàtic i les constants crisis han destapat la gran dependència que es té a Catalunya del mercat exterior. En aquest sentit, els projectes més innovadors se centren -cada vegada més- en explorar el producte local, que contamina menys i el retorn és pels catalans. És per això, que moltes de les noves iniciatives giren entorn aquest nou concepte de proximitat. Una d’elles és InCityBox, la marca que ha creat una parella d’estrangers que es van mudar a Barcelona per posar en marxa un petit negoci de lots de productes. Gairebé una dècada després, la companyia treballa amb diferents creadors d’esdeveniments i empreses turístiques, però un dels seus grans èxits són les cistelles de Nadal, fetes a mida i amb productes que només es poden trobar a Catalunya.

“El projecte va començar enfocat als turistes”, explica Leentje Michiels, fundadors de la companyia. Amb el seu marit, Camilo Macias, vam venir a viure a Barcelona perquè van veure la ciutat com a un bon centre tecnològic des d’on crear la seva empresa emergent. Al principi, la seva companyia es basava a fer paquets personalitzats de productes catalans per tal de vendre’ls als turistes i que s’emportessin un record “real i fidedigna” del que era el país: “Veníem als consumidors finals, volíem crear una experiència única, però de seguida vam veure que el negoci tenia més sentit si fèiem tractes amb altres empreses”, explica Michiels. D’aquesta manera, van contactar amb diferents empreses de turisme i apartaments per a estrangers per vendre’ls una idea que, gairebé una dècada després, els continua enamorant.

Producte català de qualitat per turistes (o no)

Actualment, la companyia treballa sobre tres línies molt definides. La primera són els ja mencionats apartaments turístics o empreses que gestionen allotjaments per a estrangers. Aquestes companyies -tal com explica la fundadora- contacten amb ells per demanar regals personalitzats. “El que més els agrada és que siguin productes d’aquí”, reconeix la fundadora, qui fa referència a la labor que fan moltes marques autòctones i deixa clar que “a la seva manera” aporten una mica de visibilitat a aquests productes. Així doncs, InCityBox prepara cistelles que oscil·len entre els 30 i els 70 euros, depenen dels productes que ofereixen i són completament personalitzades: “Per a les empreses turístiques és molt beneficiós perquè poden donar un regal més personal als seus clients”, remarca la fundadora de la start-up.

La segona línia amb la qual treballen és els esdeveniments. Moltes empreses contacten amb la start-up per demanar la preparació d’aquests lots personalitzats en sopars d’empresa o altres esdeveniments, “sobretot relacionats amb marques” diu Michiels. En altres paraules, el que exemplifica la fundadora és que moltes companyies busquen premiar els seus treballadors amb festes o menjars en certes èpoques de l’any i “InCityBox es converteix en el company de viatge perfecte“, explica. La fundadora també recorda que gran part de la feina que tenen és gràcies al boca-orella, però sobretot a la qualitat dels productes que tenen: “Sobretot busquem bona presentació i productes catalans” diu Michiels i afegeix que “la clau és que siguin locals i petites”.

L’èxit dels lots de Nadal

Sense cap mena de dubte, però, els lots de Nadal han catapultat la companyia a l’èxit. Aquesta idea va sorgir del confinament i consistia a crear paquets personalitzats de productes catalans llestos per regalar als treballadors per les festes. “Les nostres cistelles tenen èxit perquè cuidem cada detall, des dels productes que hi posem fins a la personalització de les notes”, diu la fundadora d’InCityBox. De fet, els lots de Nadal van tornar a ressorgir de l’oblit després de la pandèmia, ja que moltes companyies van decidir obsequiar els seus treballadors després de mesos de teletreball. És per això que l’empresa emergent barcelonina va aconseguir fer-se amb el contacte de mig centenar d’empreses, aproximadament, que estaven disposades a vendre els seus lots: “No puc parlar de xifres exactes, però hem treballat amb empreses de desenes de treballadors, però també algunes amb centenars”, remarca Michiels.

Més notícies
Notícia: Seat ven gairebé 400.000 cotxes, un 34,2% més que l’any passat
Comparteix
El Cupra Born és el cinquè model elèctric més demanat del grup Volkswagen amb 32.300 operacions
Notícia: Taiwan és el nou destí d’una important empresa tecnològica catalana
Comparteix
Submer, dedicada a fer més eficients i sostenibles els centres de dades mitjançant una tecnologia de refrigeració per immersió d’equips informàtics, obrirà un nou laboratori fora de Catalunya
Notícia: Els treballadors exigeixen informació sobre la reindustrialització de Nissan
Comparteix
La mesa es reunirà per resoldre els dubtes que encara genera el projecte
Notícia: L’encariment dels aliments dispara nou dècimes la inflació catalana
Comparteix
L'índex de preus al consum (IPC) arrossega tres mesos de pujades en la variació interanual

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa