La matriu d’Iberia, IAG, no es rendeix en el seu objectiu de comprar l’aerolínia Air Europa. Tot i que la Comissió Europea no veu clara l’operació, el gegant de l’aire torna a atacar amb un nou paquet de remedies, el que es tradueix en concessions al mercat perquè l’organisme desbloquegi l’operació. En aquest últim paquet, IAG inclou la cessió de més rutes a altres companyies, però no ha donat detalls de quines. D’aquesta manera, el grup espera acabar de convèncer Brussel·les perquè els deixi tirar endavant una operació que a hores d’ara està valorada amb 500 milions d’euros.
A finals d’abril, la Comissió Europea (CE) havia mostrat dubtes per una possible “restricció de la competència” en l’adquisició d’Air Europa per part del hòlding format per British Airways i Iberia. “El nou paquet de remedies conté alguns ajustaments respecte a l’anterior i millores sorgides del diàleg constructiu que anem mantenint amb la CE amb l’objectiu que la compra d’Air Europa es faci amb totes les garanties per als consumidors”, han apuntat fonts d’Iberia, tal com ha remès l’ACN. De moment, però Brussel·les encara té un temps prudencial per decidir si IAG ha renunciat als recursos suficients per no interferir en la competència del sector.

Una decisió que s’allarga fins a finals d’estiu
“La presentació d’aquesta oferta millorada suposa una ampliació automàtica de 15 dies laborables del termini màxim fixat per a la decisió final sobre l’operació”, han precisat les mateixes fonts. “I, addicionalment, hem acordat amb la Comissió Europea una extensió del termini d’uns 10 dies laborables extra per donar més temps a estudiar els remedies“, han afegit les fonts d’Iberia. Per tant, i amb aquests 25 dies més de termini, la decisió de la Comissió Europa sobre la compra d’Air Europa per part del conglomerat aeri IAG –que havia de ser el 15 de juliol- es pot posposar fins després de l’estiu. “La possibilitat de l’extensió està prevista en el procés i s’usa de manera habitual quan s’examinen operacions complexes”, han recalcat des d’IAG.