Hyundai i Skoda Group han signat un memoràndum d’entesa per al desenvolupament de projectes conjunts en l’ecosistema de la mobilitat a base d’hidrogen. Tal com han informat aquest divendres totes dues companyies, els grups estudiaran el funcionament de sistemes i tecnologies de piles de combustible d’hidrogen, un estudi sobre l’ús de solucions d’eficiència energètica per a projectes i productes de mobilitat i l’exploració de les oportunitats de l’ecosistema i la cadena de valor de l’hidrogen més enllà de la mobilitat.
A banda del document acordat aquest divendres, les empreses contemplen la possibilitat que Hyundai comparteixi el seu sistema i tecnologia de cel·les de combustible, contribuint a l’acceleració de la mobilitat ecològica en els mercats globals en els quals opera el grup Skoda, inclosa la República Txeca: “Treballant junts podem aportar solucions innovadores i ecològiques a l’ecosistema de mobilitat global, promovent una energia més neta en les àrees on més es necessita”, ha argumentat el conseller delegat de Skoda Group, Petr Novotny. Per la seva banda, el vicepresident executiu de Hyundai, Ken Ramírez, confia que l’associació acceleri l’adopció de l’hidrogen i contribueixi a l’avanç d’aquesta tecnologia i la neutralitat en carboni en els mercats mundials.

Menys producció de vehicles a Europa
La producció de vehicles a l’Estat espanyol ha assolit els 1,58 milions d’unitats a l’acumulat anual (de gener a agost), cosa que comporta un descens de l’1,5% respecte al mateix període del 2023, segons detalla l’Associació Espanyola de Fabricants d’Automòbils i Camions (Anfac). La patronal de fabricants assenyala en un comunicat que amb aquest registre, la fabricació de vehicles acumula quatre mesos a la baixa, condicionada principalment pel descens de la demanda de vehicles dels mercats europeus, però també per la forta competència dels fabricants xinesos: “Assistim a un moment complex per al sector de l’automoció, amb un mercat europeu amb una tendència a la baixa, caiguda que incideix directament en els volums de producció. Per ser més eficients, les fàbriques produeixen per encàrrec i sense estocs. Si els nostres principals mercats d’exportació com Alemanya o França cauen en vendes, les nostres fàbriques se’n ressenten”, assenyala el director general de la patronal, José López-Tafall.