Holaluz va reduir les pèrdues fins als 5,2 milions d’euros el 2022 davant els 8,5 milions d’euros de l’anterior exercici, però va augmentar la facturació un 61%, fins als 919,8 milions d’euros, segons ha informat aquest dimecres la companyia. Segons el comunicat de l’empresa energètica, s’atribueix aquest creixement del 61% a un increment en el volum de l’energia, als elevats preus de l’electricitat -conseqüència de la crisi energètica actual- i al creixement del negoci de les plaques solars.
Amb tot, Holaluz ha informat que l’Ebitda va arribar als 14,3 milions davant els -2,1 milions del mateix període de l’any passat. En concret, Els ingressos per energia solar s’han multiplicat per sis, fins als 30,7 milions d’euros, en comparació l’any anterior, amb 3.400 instal·lacions noves, i amb un creixement superior al ritme del mercat. De fet, el marge brut va ascendir a 11 milions d’euros (+10,3 milions d’euros). A més, també han crescut el nombre d’instal·lacions gestionades amb un total d’11.384 contractes solars sota gestió (+72%).
La gestió de l’energia creix moderadament
En gestió de l’energia -que comprèn la comercialització de la llum, el gas, la gestió de clients de generació distribuïda i plantes de generació centralitzada i distribuïda– la companyia ha registrat un 2022 amb un Ebitda normalitzat de 27,6 milions d’euros, 27,6 milions més, mentre que els ingressos han crescut un 57%, fins als 468,4 milions d’euros. El marge brut va pujar fins als 72,2 milions d’euros (+132%) i el nombre de contractes es va mantenir estable fins al voltant dels 300.000.
La companyia també ha avançat algunes dades corresponents al primer trimestre del 2023, amb un increment del 81% interanual fins a arribar als 12.007 contractes solars sota gestió. Els ingressos van pujar un 119%, en comparació amb el mateix període del 2022.