La foodtech catalana Heura ha anunciat aquest dimarts que patentarà una nova tecnologia a escala europea amb l’objectiu de revolucionar el sector dels productes plantbased com a substitutius de les proteïnes animals. L’start-up catalana ha presentat el desenvolupament d’una nova tecnologia que els permetrà generar un valor nutricional únic en el sector plantbased, amb productes baixos en greixos i sense additius alimentaris. La nova patent -la primera de la companyia catalana- s’ha desenvolupat a través de la plataforma pròpia Good Rebel Tech (G.R.T.) i comportarà una millora considerable dins d’aquest sector a escala mundial. De fet, el CEO i cofundador de l’empresa, Marc Coloma, ha assegurat que l’objectiu d’aquesta nova tecnologia permetrà a Heura produir aliments “més densos en macro i micronutrients d’una manera sostenible”, donant resposta als principals desafiaments pendents de la indústria en categories com a embotits, carns, peixos, productes lactis i fins i tot la pasta.
En aquesta línia, Coloma afegeix que aquesta nova tecnologia -desenvolupada íntegrament a Barcelona– “ha arribat per a redefinir el processament d’aliments i per a accelerar la transició de les proteïnes d’origen vegetal“. Alhora, considera que també els permetrà generar “un avantatge competitiu sense precedents” i oferir nous productes i aliments capaços de ser els nous “successors de la carn animal” i superiors als seus homòlegs tradicionals.

Nova ronda de finançament
A més d’aquesta nova patent la companyia catalana ha aprofitat per anunciar dos nous mecanisme de finançament que arribaran aquest mateix any. En primer lloc, el pròxim mes de maig obrirà una nova campanya de micromecenatge enfocada a inversors individuals es realitzarà a través de la plataforma Crowdcube. Com en les edicions anteriors, on es va aconseguir captar més de 8 milions d’euros, la companyia espera poder arribar al límit establert per la Unió Europea en aquesta matèria, que és de 5 milions d’euros.
De cara a la tardor, a més, esperen tancar una nova ronda de finançament amb l’objectiu d’impulsar la transició cap a una alimentació global més sostenible i saludable. Aquesta ronda, ha assegurat Coloma, serà l’última abans d’arribar a la rendibilitat de l’empresa i s’obrirà a inversors de tot el món. L’objectiu és superar els 25 milions d’euros amb la ronda. Aquests dos mecanismes de finançament més la ronda pont que van tancar l’octubre passat de 17 milions d’euros, conformaran la Series B de la companyia, amb la qual hauran captat, aproximadament, uns 50 milions d’euros si tot va segons està previst. Pel que fa a aquesta rendibilitat, Coloma ha assegurat que arribarà l’any 2025, però ha assegurat que quan acabi aquest 2023 el negoci a l’estat ja serà rendible, el que demostra que el producte és del tot viable.
Actualment, Heura està present en més de 20 països europeus i en una fase clara de creixement exponencial. En l’últim any l’empresa catalana ha augmentat la seva facturació en un 80%, passant d’ingressar 17,7 milions d’euros en 2021 a 31,4 en 2022. De cara a aquest 2023 la companyia preveu tornar a créixer amb doble dígit i consolidar aquesta senda de creixement. Més enllà de les xifres de negoci, la intenció de la companyia “és continuar creixent”, sobretot a escala internacional per això ha augmentat els seus punts de venda un 75% en l’últim any, passant de 13.000 als 22.700. Això també ha provocat que les vendes d’Heura procedents de fora de l’estat ja representen el 23%, quan el 2020 només suposaven el 6%.
Nous productes
Amb aquesta nova patent, la companyia catalana aprofitarà per llançar al mercat una nova línia d’embotits 100% d’origen vegetal durant el tercer trimestre d’aquest mateix any amb l’objectiu d’avançar en la transició proteica, impulsar nous moments de consum d’aliments d’origen vegetal i augmentar encara més la quota de mercat. Concretament, els dos nous productes seran unes salsitxes de Frankfurt i un pernil dolç. A més, de cara al futur, la companyia catalana també implementarà aquesta nova tecnologia en la seva actual gamma de successors de la carn, amb la idea de fer-a “encara més atractiva”.