Amb el suport de

El sector de l’hostaleria i la restauració van ser dels que més van patir durant la pandèmia. Bars i restaurants amb les persianes baixades encara són, actualment, el recordatori més vertader de la crisi que va provocar la Covid-19. Arran d’aquesta, però, la manera de funcionar de moltes empreses va canviar i la digitalització es va escolar a dins de tots els sectors. Així doncs, de la combinació de crisi i necessitat van néixer noves companyies, dedicades exclusivament, a millorar la vida dels treballadors i propietaris de comerços, restaurants i bar, que no pensaven que podien sumar-se al carro de la transformació digital. Una d’aquestes fou Haddock, una plataforma dedicada al control intel·ligent dels costos. Gràcies a la intel·ligència artificial, ofereix un control de la gestió del restaurant des d’una única plataforma.

“La nostra visió és ser la plataforma de referència per a propietaris i directors de restaurants a l’hora de gestionar el seu negoci.”, explica Pol Rosell, cofundador de la companyia. En el moment de l’esclat de la pandèmia, Rosell, juntament amb Arnau Navarro, van fundar Haddock, amb l’objectiu d’alleugerir la gestió dels restaurants perquè tinguin més temps per centrar-se en el client. Gairebé més de tres anys després, la companyia compte amb un centenar de clients entre Espanya i Portugal. La start-up catalana ha assolit les seves metes amb la col·laboració de l’Institut Català de Finances (ICF) a través del programa IFEM, via un préstec participatiu de 200.000 euros. Aquest vehicle de coinversió està dissenyat per acompanyar a empreses innovadores que han tancat una ronda de finançament i ja es troben al mercat. L’objectiu del programa IFEM és finançar projectes disruptius en les fases inicials o primeres etapes de creixement. El seu rang d’inversió va des dels 50.000 euros fins als 200.000 euros. A més, i amb l’objectiu d’acompanyar les empreses en rondes de finançament posteriors, IFEM pot augmentar l’import invertit fins a 200.000 euros addicionals amb les mateixes condicions.

Una de les principals raons per les quals els fundadors van decidir entrar en el sector de la transformació digital fou el gran coneixement que tenien de les mancances del sector de la restauració. Ambdós havien patit els desajustos de temps i diners que implicava no tenir un sistema automatitzat dins del restaurant, el que provoca endarreriments i grans acumulacions de paperassa. “Utilitzem OCR i IA per a digitalitzar i processar factures, rebuts i altres documents financers en temps real”, descriu Rosell, qui també reconeix que “permet als restauradors prendre millors decisions sobre preus, control de costos, inventari, compres, gestió d’empleats i altres àrees clau”.

Actualment, el model de negoci de la companyia és una subscripció mensual. Els més d’un centenar de clients de Haddock poden triar com personalitzar la seva tarifa depenent del que necessiten pel seu restaurant o bar. En aquest cas els preus van des de la solució més senzilla, que costa 85 euros al mes, fins a la més professionalitzada i que aglutina més funcions, per un cost de 120 euros mensuals. Gràcies a les seves tarifes i la manca de competència al sector -ja que Haddock fou pioner a l’Estat en presentar una proposta única per a la solució de diferents problemes- la plataforma ha aconseguit ampliar la seva plantilla a gairebé una quarantena de treballadors en només 3 anys.

Facilitar la vida dels restauradors

Els fundadors van començar a platejar-se Haddock com una ajuda més a la gestió dels restaurants; tot i això, van decidir que volien utilitzar-la per millorar la vida de molts locals, no només el seu. És per aquest motiu que obsessionats en la recerca d’un producte adient, van parlar amb centenars de restauradors i van fer un estudi de mercat amb els principals dolors del sector. En aquell moment, totes les veus deien el mateix, els problemes de gestió venien de la divisió de feines, és a dir, no poder tenir tots els ous en una mateixa cistella era perdre el temps. “És llavors quan construïm una solució basada a estar del costat del restaurador proposant-li una eina amb la qual pugui tenir un control 360° dels resultats del seu negoci”, diu Rosell.

Entre les diferents tasques que automatitza Haddock hi ha l’ordre de les factures, així com l’organització dels documents financers, però també la gestió d’altres parts relacionades amb el negoci. Un exemple pot ser la comunicació amb els proveïdors o el manteniment de la llista de productes que entren i surten. Al cap i a la fi, la companyia permet tenir el control sobre tot allò que passa entre bambolines d’un restaurant. “La plataforma va enfocada a propietaris i gestors de restaurants principalment, però també està pensada perquè l’utilitzin en el seu dia a dia xefs, personal administratiu, comptable i mànagers de restaurants”, clarifica Rosell.

Una empresa amb visió internacional

La companyia va tancar una ronda de finançament el 2022 per a la millora del seu producte i accelerar el seu creixement. A més, també va entrar a jugar a les grans lligues de les start-ups, ja que un dels majors accionistes de la ronda, Y Combinator, és un programa d’acceleració amb base a Silicon Valley. Tot i això, l’aposta catalana per aquesta companyia l’ha fet l’ICF, perquè tal com descriu el mateix fundador: “Han confiat en nosaltres per finançar el nostre creixement i apostar per la digitalització del sector sent un referent europeu amb hub a Barcelona”. En aquest sentit, encara que l’organisme no participa dins del consell d’administració de la companyia, han servit per impulsar Haddock. “Han apostat per nosaltres, per la nostra visió, missió i ambició, amb seu a Barcelona, però amb una mirada internacional”, conclou Rosell.

Més notícies
Notícia: Els sindicats mantenen la vaga a Iberia després d’una mediació sense èxit
Comparteix
Treballadors i direcció abandonen les negociacions amb el SIMA | Els serveis de 'handling' de l'empresa s'aturaran entre el 5 i el 8 de gener
Notícia: La catalana Hannun formalitza la compra de la danesa We do Wood
Comparteix
La cotitzada barcelonina confia en el fet que aquesta adquisició aporti molt "valor afegit als accionistes"
Notícia: Consum retira 157.000 joguines del mercat per ser “insegures”
Comparteix
El Govern ha detectat, sobretot, riscos per la presència de peces petites o parts que es poden desprendre i provocar asfíxia
Notícia: El preu del lloguer es dispara a Barcelona per sobre del 12% el 2023
Comparteix
En el conjunt de Catalunya els preus del lloguer han pujat un 9,7% només aquest 2023

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Repolinc a desembre 30, 2023 | 21:46
    Repolinc desembre 30, 2023 | 21:46
    Te opció en Català aquesta platafirma?,

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa