Les guerres comercials han enfonsat un 98% els beneficis de Seat en el primer trimestre de l’any. L’empresa catalana propietat del Grup Volkswagen ha obtingut un benefici de cinc milions d’euros, un 97,8% menys que en el mateix període del 2024, quan va registrar uns guanys de 226 milions. Seat atribueix la forta caiguda a un “combinació de vendes, dels aranzels de la Unió Europea i una competència global cada vegada més alta”. De fet, els aranzels europeus a la importació del Cupra Tavascan, fabricat a la Xina, han estat un dels factors que han passat més factura a la catalana en el darrer balanç de l’era Wayne Griffiths. L’exconseller delegat de Seat i Cupra va anunciar que deixaria el seu càrrec el passat 31 de març, data en què acabava el primer trimestre de l’any.

Malgrat la caiguda dels beneficis, no tot són males notícies. Els ingressos de Seat han crescut un 2,4% durant els tres primers mesos de l’any, fins als 3.895 milions, rècord de la companyia en un primer trimestre en el qual també ha aconseguit augmentar un 5,9% les entregues, que han arribat a les 146.700 unitats. “El sòlid creixement de les entregues de vehicles després de l’ofensiva més gran del producte de Cupra fins avui i les importants inversions en R+D, confirma l’eficàcia de la nostra estratègia a llarg termini”, ha explicat el conseller delegat interí de Seat, Markus Haupt. La companyia treballa amb la Comissió Europea per “trobar una solució” als aranzels sobre el Cupra Tavascan. Haupt anticipa un context “altament desafiant i un entorn competitiu” cada vegada més exigent.

Un Cupra Raval tapat amb una lona a la línia de muntatge / ACN

Trimestre rècord per Cupra

Malgrat els problemes aranzelaris, Cupra ha registrat el millor trimestre de la seva història i ha fet que Seat obtingui la millor xifra d’entregues en un primer trimestre. Entre gener i març, la marca ha venut 78.300 cotxes, un 38,3% més que durant el primer trimestre del 2024. Només el març ha venut 34.900 unitats i s’acosta al milió de vehicles venut des que es va crear. El model més venut és el Cupra Formentor, amb 26.500 unitats, mentre que el Cupra Terramar, nou model de la marca, ha registrat 17.800 vendes. Els models elèctrics suposen el 23,7% de les vendes, el doble que fa un any.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa