El grup hoteler Hotusa tanca un 2024 de “rècord”, segons ha confirmat el seu president Amancio López. En una trobada amb mitjans, el directiu de la companyia d’origen català ha celebrat alces substancials en tots els indicadors clau del seu balanç anual. Segons ha confirmat, la facturació hauria escalat un 10% en comparació amb el 2023, quan es va elevar fins als 1.418 milions d’euros, mentre que l’Ebitda hauria crescut un 20% any a any -respecte d’uns 202 milions el curs passat-. El benefici, finalment, s’ha expandit un 25% interanual, després d’assolir ara fa un any uns 92 milions d’euros. Les xifres presentades, val a dir, encara no són absolutes, atès que s’espera acabar d’arrodonir l’activitat amb els dies restants del setembre.
A parer de López, els resultats d’enguany suposen una fita “significativa” per a l’empresa, després de les “dificultats” causades per la pandèmia. Després de la crisi sanitària -especialment perniciosa per a les companyies del sector turístic-, l’empresa va haver d’aplicar un procés de “control de costos” complex, per bé que els ha permès arribar a un Ebitda i un benefici molt més reeixit. En el camí d’aquesta recuperació, el grup ja hauria abonat 108 milions d’euros dels 241 que van rebre del Fons de Suport a Empreses Estratègiques de la Societat Estatal de Participacions Industrials (SEPI).

Expansions estratègiques
En el marc del creixement econòmic, l’empresa també hauria assolit tots els seus objectius estratègics de cara al 2024. Al llarg del curs, Hotusa afegirà a la seva cartera una vintena de nous hotels, 18 dels quals ja estan signats i dos més que s’haurien de ratificar durant les setmanes que queden per acabar l’any. El grup prepara, a més, una nova marca dins el segment alt de l’oferta hotelera que, després d’una demora, es llançarà al mercat durant el 2025. Amb aquesta expansió, arribarà fins als 270 establiments hotelers, dels quals 35% són en propietat, un 58% en règim de lloguer i un 7% en gestió.