Grifols busca entrar en una nova fase després dels resultats trimestrals presentats el passat dilluns. Després de mesos en mínims de cotització, arrossegats per la mala maror causada per la guerra comercial de Trumpi la desconfiança que perviu als mercats un any i mig després de la crisi de Gotham, la companyia va recuperar l’embranzida amb els primers comptes de l’exercici, que van deixar un benefici de 60 milions d’euros -triplicat en termes interanuals- i van superar les previsions dels analistes en tots els indicadors rellevants. A mitja sessió d’aquest divendres, Grifols lidera les alces de l’Ibex 35 amb un creixement pròxim al 2,88%, i es mou als volts dels 8,9 euros per acció. Val a dir que ha trobat una resistència en els 9 euros, que no ha aconseguit superar en la darrera setmana.
EL bon ritme econòmic que suggereixen els resultats ha fet que el mercat s’apropi a les tesis de la direcció de Grifols, que manté el seu guidance per al 2025. L’Ebitda de la companyia podria oscil·lar ente els 1.900 i els 2.000 milions d’euros, fet que ajudaria a reduir la ràtio de palanquejament fins i tot sense una reducció significativa del deute net. El flux de caixa lliure, que ha millorat any a any en uns 200 milions d’euros entre el gener i el març, també serà una peça clau de l’any: les estimacions de l’empresa el situen en 350 milions d’euros ex-capex, tot i que bona part d’aquest marge s’haurà de dedicar a les adquisicions dels centres de plasma d’Immunotek i l’OPA sobre la seva filial Biotest. Amb tot, els inversors encara dubten del futur immediat de l’empresa, i la junta d’accionistes, que se celebrarà el pròxim 5 de juny, esdevindrà una data clau per al rendiment de tot l’exercici.

Inversió del CFO
La directiva continua apostant pel capital de Grifols malgrat la inestabilitat que es manté al parquet madrileny. El director financer de la companyia, Rahul Srinivasan, ha adquirit aquest mateix divendres 10.000 accions per un valor d’uns 84.400 euros. El context hi és favorable: després dels resultats, el Banc Sabadell va millorar les seves estimacions per a l’empresa, tot apuntant que el potencial del creixement és del 100%, fins a fregar els 18 euros per acció. Segons el banc català, el balanç va “deixar una evolució operativa per sobre de l’esperat arcada pel bon comportament de les vendes”. La trobada dels accionistes revelarà les següents passes de l’empresa. if