Goldman Sachs preveu que les vendes del grup de cosmètica i perfumeria Puig s’elevin un 11% en els pròxims tres anys, millorant així les previsions de la companyia que avançaven creixements d’un dígit. La raó principal d’aquesta alça seria l’augment de les compres per part de la Generació Z a Europa i els Estats Units i el fort potencial de la Xina. En altres paraules, Puig ha apostat per una estratègia de compra per incloure noves marques en la seva cartera, com per exemple Charlotte Tilbury, molt coneguda entre la joventut, que ha provat ser tot un èxit per a la facturació de l’empresa. Aquestes són les conclusions de l’estudi de Goldman Sachs, que reconeix que gràcies a les noves estratègies, la companyia catalana és una aposta segura on invertir.
D’aquesta manera, el banc inversor estatunidenc recomana comprar títols del propietari de marques com Paco Rabanne, Carolina Herrera, Jean-Paul Gaultier, Byredo o Penhaligon’s, a un preu objectiu de 30 euros, la qual cosa suposa un increment de gairebé un 17% respecte al preu actual de cotització de 25,66 euros. En aquest sentit, Goldman Sachs ha explicat que aquesta valoració es basa en les seves perspectives constructives per al sector de la bellesa a escala mundial, a més que l’exposició a la categoria de Puig és “atractiva”.

Entrada en borsa i revaloració d’accions
El banc estatunidenc ha fet aquesta anàlisi després que la companyia catalana tanqués el seu primer mes com a empresa cotitzada amb una alça en el preu de les seves accions del 7,2%, fins a aconseguir els 26,26 euros en aquesta jornada. En concret Puig va debutar en els mercats a un preu de 24,5 euros per acció. Durant la seva primera sessió en Borsa va registrar una certa volatilitat, encara que finalment la cotització va tancar en el mateix preu al qual havia debutat.
Ara bé, en el procés de col·locació inicial d’accions alguna cosa va canviar i l’oferta va ser sobreescrita múltiples vegades en tot el rang de preus. Aquest fet demostra, segons Goldman Sachs, “la important demanda d’inversors institucionals internacionals i nacionals”. De fet, després de l’obertura del llibre d’ordres per part de les entitats col·locadores un dia després d’anunciar la sortida a Borsa, la signatura de cosmètica va aconseguir ja la sobresuscripció de l’oferta, amb una grandària de 3.000 milions d’euros.