MónEconomia
Gaddex, l’afterwork per millorar l’oferta empresarial de salaris emocionals
  • CA

Diners, prestigi i creixement. Abans de la pandèmia, les expectatives laborals dels treballadors per acceptar una feina giraven entorn el salari, la reputació i la capacitat de millorar en experiència dins de la companyia. Tot i que les noves generacions ja van afegir la flexibilitat a aquestes condicions, el salari emocional i les propostes de valor addicional són la nova condició per acceptar una feina. Activitats de coneixement, TeamBuilding i altres esdeveniments són alguns dels requisits que posen sobre la taula els aspirants abans d’entrar a treballar. Fins i tot hi ha estadístiques que demostres que els treballadors valoren més la bona relació amb els companys que el sou. És per això que empreses com Gaddex han aconseguit fer-se un lloc en el mercat. Els catalans van néixer després de la pandèmia per intentar millorar la connectivitat entre persones dins de l’ambient laboral. Tres anys després, són una plataforma all in one que gestiona des de sessions de pàdel a sopars de Nadal per a empreses de més d’un centenar de treballadors.

“Si abans amb la presencialitat ja era complicat connectar, imagina’t després de la Covid-19 i amb la implementació del teletreball”, explica Alejandro Paloma, cofundador de la companyia. Tot i que el projecte va començar sent una plataforma per als treballadors i buscava donar els serveis necessaris perquè se’ls fes senzill quedar fora d’horari laboral, la realitat va ser que els mateixos treballadors no connectaven amb la idea. En canvi, els equips directius ho van veure com una eina útil per poder crear esdeveniments extracurriculars, de manera externalitzada i sense gaires esforços. “Som una eina que treu molta feina de gestió a Recursos Humans”, asseguren. D’aquesta manera, Gaddex es converteix en el vincle entre directors i empleats; i amb les seves propostes innovadores d’automatització han aconseguit fascinar a marques tan conegudes com Pepsico o Deloitte.

Actualment, però, l’empresa no s’atura en l’organització d’aquests esdeveniments, sinó que ha posat en marxa un pla per estalviar més feina a les empreses. Es tracta de la construcció d’un marketplace on hi ha totes les ofertes dels seus proveïdors. “Des d’allà, les empreses poden contactar de manera segura amb els nostres clients i viceversa”, diu Paloma, qui afegeix que és un sistema que agilitza els tràmits de les activitats que proposa una companyia. Al cap i a la fi, Gaddex treballa amb empreses que tenen centenars de treballadors, ambients on és molt complicat poder connectar, però a la vegada es converteix en una necessitat bàsica. Segons molts estudis, el salari emocional s’ha convertit en el segon requisit més demanat pels joves que busquen feina, per darrere de la retribució econòmica. És per això que propostes com la de la start-up catalana han aconseguit accelerar molt els processos i aconseguir finançament de manera molt senzilla: “S’ha convertit en una necessitat empresarial per a retenir talent”, diu el fundador de Gaddex.

Pel que fa al model de negoci, la companyia treballa per subscripcions. Actualment, tenen al voltant d’una seixantena de clients amb els quals estan en contacte constant, a la cerca de noves oportunitats al mercat que millorin l’experiència d’usuari. ”El marketplace, per exemple, s’ha convertit en una eina molt necessària per als nostres clients”, diu Paloma, ja que assegura que “hi ha processos de verificació que són molt tediosos i tenen molta burocràcia que nosaltres substituïm”. Ara bé, és feina de les companyies implementar el software de Gaddex de tal manera que sigui quelcom atractiu pels seus treballadors, perquè és una idea molt innovadora que encara necessita cert temps per implementar-se. “Quan vam començar, vèiem que als treballadors no els entusiasmava la nostra plataforma, havíem de seguir-los perquè es creessin un compte”, lamenta el fundador, però reconeix que “el model actual és molt més atractiu”.

Un partit de pàdel / Pixabay
Un partit de pàdel / Pixabay

Un premi per continuar escalant

Gaddex és una start-up molt ben posicionada a escala espanyola, ja que moltes de les empreses amb les quals treballa tenen la seu dins de l’Estat. Tot i això, s’estan plantejant la seva expansió internacional i en alguns casos han començat a tenir contacte amb filials dels seus clients a altres països. Per això i la seva naturalesa innovadora, han guanyat el premi a la millor start-up catalana de l’acceleradora Start-up Wise Guys. Amb el programa, la companyia busca trobar el finançament adient per continuar amb la seva internacionalització. “Sempre vas amb peus de plom amb una acceleradora, però realment ens estan donant el suport que necessitem”, diu Paloma, que afegeix que “els acompanyen en tots els passos”. El programa d’acceleració de start-ups internacionals, sota el nom Startup Wise Guys SaaS Bilbao, és fruit de
l’acord de col·laboració subscrit entre l’acceleradora estona Startup Wise Guys, Beaz i Seed Capital Bizkaia.

La possibilitat de Gaddex per a pimes

Tot i que la companyia es vol centrar a connectar els treballadors de grans empreses, també han vist que hi ha una clara necessitat d’aprofundir en els afterworks en tota classe de negocis, fins i tot els més petits. És per això que hi podria haver la possibilitat que Gaddex també treballés amb pimes, però de manera molt més automatitzada. Al cap i a la fi, la companyia catalana dona un servei complet a aquelles empreses que tenen més dificultats per planejar activitats. “Ens centrem en empreses grans i multinacionals perquè són aquelles que han de fer un gran esforç per moure tots els treballadors alhora”, explica Paloma. En aquest sentit, les petites i mitjanes empreses disposen d’un temps més ample per poder organitzar aquestes activitats. A part, els serveis de Gaddex també tenen uns costos, que podrien ser difícils d’assumir per a aquestes companyies més petites. Per això, Paloma reconeix que podrien treure al mercat una eina molt més automatitzada per agilitzar tràmits: “Per exemple, posar a disposició de tothom el nostre marketplace de manera gratuïta”.

Amb tot, doncs, Gaddex s’ha convertit en l’eina ideal per aconseguir connectar les persones amb el seu entorn laboral. Cada cop, als entorns empresarials més diversos, pesa més la bona relació entre treballadors, i la start-up catalana vol ajudar a facilitar aquestes connexions. Amb la seva iniciativa, ja han aconseguit apoderar-se del mercat de les activitats fora de l’oficina i la seva expansió continua en la mateixa direcció. En un món cada vegada més desconnectat, les emocions s’han convertit en el valor afegit que han d’aportar les empreses, perquè tal com recorda el fundador de la companyia: “Si vols retenir talent, ja no et serveix només oferir un bon sou”.

Més notícies
Notícia: Primera victòria de Brussel·les contra l’oligopoli de les TelCo espanyoles
Comparteix
L’acord preliminar amb Orange i MasMovil per entregar els ‘remedies’ a Digi la postula com a quarta operadora i esvaeix part dels temors de la CE a la manca de competència
Notícia: Cellnex continua amb les desinversions i es vendrà la filial a Irlanda
Comparteix
La multinacional d'infraestructures per a telecomunicacions encarrega al Santander una operació valorada en 1.100 milions d'euros
Notícia: Cañete, reelegit com a vicepresident de la patronal europea de pimes
Comparteix
El president de Pimec ha reafirmat la seva lluita contra la morositat empresarial
Notícia: Rècord mensual històric de visitants en els càmpings catalans a l’octubre
Comparteix
Un total de 225.638 persones van allotjar-se en aquests establiments, un 36,8% més que abans de la pandèmia

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa