La companyia catalana Fluidra va registrar un benefici net de 160 milions d’euros en 2022. Aquesta dada és un 36,6% inferior a la de 2021, perquè, segons ha explicat el grup, s’ha vist afectada per l’augment dels costos d’interessos. En l’àmbit de vendes, la companyia va registrar un total de 2.389 milions d’euros, el que suposa un augment 9%. La multinacional catalana afirma que aquest augment de les vendes va arribar perquè estaven “impulsades pel preu, adquisicions i moneda, que van compensar amb escreix uns volums inferiors”.
El resultat brut d’explotació (Ebitda) de Fluidra aquest 2022 va ser 512 milions d’euros, que representa un descens del 6,8% sobre 2021, mentre que el seu resultat net d’explotació ajustat (Ebita) va assolir els 421 milions, un 12,6% menys. El benefici de caixa net va ser de 269 milions, un 20% menys, la qual cosa la companyia atribueix a uns costos financers més alts l’any i a un benefici fiscal excepcional en el segon trimestre de 2021 per la fusió amb Zodiac.
El marge brut es va veure afectat per la inflació i el mix de producte, encara que els increments de preu aplicats fins ara “estan contribuint a la recuperació del marge brut” de la companyia durant 2023, ha subratllat en un comunicat.
Per àmbits territorials, a Amèrica del Nord els ingressos van pujar un 17%, impulsat per les adquisicions. Al sud d’Europa els ingressos van créixer un 6% i la resta de regions del món, un 21%, sobretot gràcies a Austràlia i Orient Mitjà. No obstant això, les vendes a Europa central i del nord van disminuir un 14%, a causa d'”un descens de la demanda i a la correcció dels nivells d’inventari en el canal”.
La divisió de Piscina Comercial va créixer un 38%, impulsada per les adquisicions de l’any anterior i la recuperació del turisme, “en el qual s’espera que continuï la bona tendència”.
Simplificació empresarial
Amb la presentació de resultats Fluidra també ha anunciat la implementació d’un programa de simplificació per a millorar els marges bruts i reduir els costos fixos en els pròxims tres anys, i “que progressa favorablement”. A més, la companyia catalana ha afirmat que segueix centrada en la generació d’efectiu i que té “una posició financera sòlida que li ofereix flexibilitat per a poder navegar l’incert entorn macroeconòmic actual”.
De cara a aquest 2023 el grup preveu unes vendes de 2.000 a 2.200 milions, un Ebitda de 410 a 480 milions, i un benefici de caixa net per acció d’entre 0,95 i 1,25 euros. La multinacional considera que el sector “està tornant a la normalitat” després d’un període de fort creixement, i que el primer semestre es veurà afectat per la correcció d’inventari en el canal.
Per això, el president executiu de Fluidra, Eloi Planas, ha constatat que l’entorn macroeconòmic continua sent incert i que esperen menys volum de negoci enguany “per la normalització del sector després d’un període de fort creixement”. No obstant això, ha afirmat que la companyia és avui “estructuralment més forta” perquè ha ampliat la seva cartera de productes a Amèrica del Nord, ha expandit la seva xarxa de distribució a Europa i ha millorat la seva oferta de piscina comercial. “Estem ben posicionats per a continuar liderant el mercat de piscina i wellness”, ha afegit el directiu.





