La fira audiovisual Integrated Systems Europe (ISE) obre les portes de la seva edició més ambiciosa i convertirà Barcelona en el centre mundial del sector durant els pròxims dies. Podria ser l’edició més gran dels 20 anys d’història del saló si se superen els 81.000 congressistes del 2019, que encara es feia a la seu anterior, Amsterdam. De moment, n’hi ha 80.000 de registrats. Els organitzadors estimen que la fira tindrà un impacte econòmic de més de 440 milions d’euros per a la capital catalana, un 15% més que l’edició de l’any passat, quan no es va arribar als 60.000 assistents. El saló de l’audiovisual, que té 1.300 expositors, ocupa els vuit pavellons del complex de Fira de Barcelona a la Gran Via i comptarà amb marques com Samsung, Panasonic, Epson o LG.
La fira mostrarà els últims avenços en pantalles LED, avatars, tecnologia immersiva i platós de producció audiovisual. L’ISE congrega 1.340 expositors repartits en 82.000 metres quadrats, un 30% que en l’edició de l’any passat. El creixement de la fira audiovisual, que no podrà expandir-se més fins que no s’acabin les obre d’ampliació del recinte de la Gran Via, i l’èxit de les primeres edicions han fet que l’organització es plantegi convertir Barcelona en la seva seu permanent. A banda de les grans multinacionals, hi seran presents companyies catalanes com Mediapro i espanyoles com Alfalite. Més de 80 empreses, entre les quals hi ha Fluge, Simon, Sono i Televés, debuten a la fira.

El director general de l’ISE, Mike Blackman, assegura que el congrés “encara no ha tocat sostre” a Barcelona i fins i tot es plantegen superar el Mobile World Congress com a principal fira audiovisual. L’edició d’enguany comptarà sobretot amb públic estatal, però està prevista l’arribada de molts congressistes de països europeus com el Regne Unit, Alemanya o Itàlia. Els organitzadors també esperen molt públic xinès, que després de les restriccions de viatge que tenien durant l’edició de l’any passat podran tornar a visitar la fira.