MónEconomia
FemCAT aposta per augmentar salaris i no disminuir la jornada laboral

La Fundació d’Empresaris de Catalunya (FemCAT) s’ha posicionat en contra de la reducció de jornada laboral a 37,5 hores setmanals que planteja el Ministeri de Treball. El principal motiu, segons el president de l’entitat, Oriol Guixà, la idea és “errònia des del principi”, per la qual cosa ha proposat que per tal d’aconseguir un increment de la productivitat que permeti apujar els sous dels treballadors amb els mateixos horaris de treball. En una trobada amb periodistes, el dirigent empresarial ha afirmat que “reduir la jornada no promourà més productivitat” i ha recordat que l’absentisme és “un problema greu”, especialment per a les pimes, ja que s’ha duplicat des del final de la pandèmia.

Per altra banda, el mateix empresari ha avisat que si l’OPA del BBVA al Banc Sabadell tira endavant, “el país perdrà talent financer”. “Amb la fusió de Bankia i CaixaBank s’ha perdut molt del talent financer a Catalunya perquè se n’ha anat pràcticament tot a Madrid. L’única entitat que té la presa de decisions aquí és a Sant Cugat i és el Sabadell. Si l’OPA tira endavant, aquest talent marxarà i a ens trobarem que a Catalunya no hi haurà el talent financer, cosa que repercuteix molt en el món empresarial”, ha sentenciat Guixà Tot i això, l’empresari ha recordat que els accionistes tenen l’última paraula en aquest assumpte. A més, ha dit que el govern espanyol no podrà aturar l’opa perquè “no planteja problemes de competitivitat” però sí que pot “bloquejar la fusió”.

El president de FemCAT, Oriol Guixà, conversant amb la directora general, Muntsa Vilalta / ACN
El president de FemCAT, Oriol Guixà, conversant amb la directora general, Muntsa Vilalta / ACN

Repte de la immigració

Per altra banda, Guixà també ha explicat que la fundació s’ha proposat posar al dia els seus quatre eixos fundacionals -la competitivitat, l’emprenedoria i innovació, projectar Catalunya al món i preservar la cohesió social- ara que fa 20 anys del seu naixement. Alhora, ha afegit que també aprofitaran per projectar i identificar el que necessita el país per a prosperar les pròximes dues dècades. De cara a aquest posicionament, l’entitat ha situat com a principals reptes a superar com la inestabilitat geopolítica, la integració de la immigració “per no diluir sinó reforçar el país” i la irrupció i aplicació de la IA en el teixit empresarial català.

Per articular-ho, l’empresari ha anunciat que per tal de debatre-ho en profunditat, l’entitat organitzarà el pròxim 12 de novembre el XIII Fòrum FemCAT sota el títol “Catalan Legacies: Projectem la Catalunya del 2044”. A grans trets, Guixà ha defensat la necessitat de promoure més el català com a llengua de prestigi i d’acollida al país i incorporar nous esforços “per garantir la integració de la immigració” a través d’un increment de recursos, polítiques educatives inclusives i un pla integral de cohesió social. En aquest sentit, l’empresari posa en relleu la necessitat de recuperar la posició de Catalunya en l’índex de progrés social.

Catalunya necessita un millor finançament

En aquesta línia, Guixà ha defensat que cal que “Barcelona exerceixi de capital de Catalunya” i una major connexió entre la ciutat i la resta del territori. Alhora, ha considerat que unes bones infraestructures de transport ajudarien a pal·liar el problema d’accés a l’habitatge a l’àrea metropolitana de la capital catalana. El president de FemCAT, que es va reunir recentment amb el president del Govern, Salvador Illa, ha comentat que li va transmetre que era necessari un nou model de finançament, una gestió més eficaç de l’administració pública i entomar els reptes d’innovació, transferència de coneixement i formació professional. “Catalunya està subfinançada i és fonamental aconseguir un finançament ampliat”, ha lamentat.

Preguntat sobre si l’impost a les energètiques ha de ser permanent, l’empresari ha demanat que s’apliqui en funció de les inversions que facin les empreses. Per exemple, ha assenyalat que Endesa “fa anys” que està fent “poquíssima inversió a tota la xarxa del territori espanyol”. Aquesta setmana Repsol va avisar que si s’aprovava la permanència de l’impost a les energètiques -un debat al Congrés que s’ha endarrerit uns dies més- es “posaria en dubte la viabilitat” de les inversions de 1.100 milions d’euros al complex químic de Tarragona.

Més notícies
Notícia: La Sareb es compromet a estudiar quants solars pot cedir a la Generalitat
Comparteix
El Departament de Territori i el banc dolent s'emplacen a trobar fórmules per ampliar el parc públic d'habitatges
Notícia: Parlem redueix un 32% les pèrdues el primer semestre de 2024
Comparteix
L'empresa catalana eleva gairebé un 10% la seva facturació
Notícia: El fracàs de les ajudes al lloguer per a joves: “Són una tireta”
Comparteix
Experts i sindicats reclamen un gir en les polítiques d'habitatge que eviti "perpetuar el model" actual | La fiscalitat i el control de preus, al repertori regulador
Notícia: El cotxe elèctric xinès cau dels més venuts de la UE en plena guerra comercial
Comparteix
Volkswagen i Tesla dominen el mercat electrificat europeu al setembre | El pas enrere d'Stellantis llastra el conjunt del mercat

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa