El grup hoteler canadenc Fairmont ha presentat un recurs per mantenir la gestió de l’hotel de cinc estrelles barceloní Joan Carles I. La propietat de l’establiment havia presentat una demanda de resolució anticipada que el lligava a la multinacional fins l’any 2039 al·legant un nou contracte comercial amb el grup Melià. En un comunicat emès aquest mateix dijous, Fairmont exigeix que es desestimi aquesta demanda, al·legant la seva bona gestió empresarial d’ençà de la firma del contracte original, ratificat l’any 2014 i amb una vigència de 25 anys.
Segons argumenta Fairmont, sota la gestió de l’empresa l’hotel va aconseguir “reposicionar-se com un dels establiments de referència internacional a Barcelona” després de trobar-lo en “serioses dificultats financeres”. “El període en què l’hotel va ser administrat pel grup és l’únic on l’hotel ha estat rendible des de la seva obertura” i fins al tancament l’any 2020 durant la pandèmia. De fet, asseguren, un cop aixecades les mesures sanitàries “van proposar un pla de negoci al fons d’inversió creditor dels propietaris” de l’establiment.
Conflicte amb Melià
El grup Melià, nou explotador després de l’anunci d’un contracte amb la propietat, esperava reobrir sota el nom Miranda de Pedralbes. L’acord, però, entraria, segons Fairmont, en “conflicte directe” amb la seva titularitat. “En cas que el jutjat confirmés la resolució anticipada de l’acord, la situació tindria com a conseqüència que la propietat haurà de pagar una quantitat milionària en concepte d’indemnització”, asseguren.
Continuar amb la gestió
Amb la reobertura de l’hotel Joan Carles I, Fairmont assegura que “la intenció i el compromís de l’empresa és continuar gestionant el complex d’acord amb l’HMA (Hotel Management Agreement) vigent, adaptat a la situació actual del propietari”. L’empresa multinacional es compromet a presentar un “pla de reobertura sòlid, eficaç i flexible per aconseguir una reobertura ràpida i reeixida”. En aquest sentit, des del grup esperen que la justícia acabi resolent el conflicte a favor de “posar la recuperació de l’hotel en les millors mans i en les millors condicions”.