L’empresa catalana especialitzada en la producció i distribució de pa i brioixeria congelada, Europastry, ha incrementat la seva facturació en un 7% durant el primer semestre de l’any en comparació al mateix període de l’any 2023 i s’ha situat en els 714 milions d’euros. Pel que fa a l’índex Ebitda ajustat, aquest va arribar fins als 114 milions, un 15% més que el primer semestre de l’any 2023 i el marge fins al 30 de juny va augmentar al 16% des del 14,9% amb relació al mateix període.
L’empresa catalana ha explicat que l’expansió d’aquests marges va impulsar una forta generació de caixa, aportant un ‘cash flow’ que arribava fins als 106 milions d’euros a dia 30 de juny. Pel que fa als mesos d’estiu, juliol i agost concretament, la facturació neta d’Europastry va arribar als 273 milions, una xifra que suposa un 15,7% anual més.

El segon trimestre d’Europastry
Les xifres de l’empresa catalana entre els mesos d’abril i juny assenyalen que la facturació va pujar un 10,9%, situant-se en els 388 milions d’euros. En aquest mateix període, l’empresa va patir un creixement inorgànic derivat de la compra de DeWi Back al mes de març i un creixement orgànic motivat per l’expansió de la base de clients i la innovació de productes. Durant la primera meitat de l’any, els clients de la companyia s’han expandit un 11%, arribant a superar els 89.000 punts de venda. Europastry, de fet, va gaudir de l’expansió amb l’adquisició de Groot Edelgbak, B.V., una distribuïdora neerlandesa de productes de pa i pastisseria congelada i un dels líders del sector.
Per al segon semestre d’aquest any, Europastry espera introduir una nova línia de ‘cookies’ a Oldenzaal, el centre de producció que tenen a Holanda i, a més, està accelerant els plans que tenen per a la plena capacitat dels pans de ‘brioche’ de la planta d’Azuqueca de Henares.