L’aventura europea començarà a Barcelona per a una empresa estatunidenca que es dedica a desenvolupar programari complex per altres empreses. Es tracta de Dataxstream, que ha obert a Barcelona la seva primera seu a Europa. L’empresa crearà trenta llocs de feina a la capital catalana, des d’on centralitzarà la seva activitat a Europa i Àfrica. El Departament d’Empresa i Treball ho ha anunciat en un comunicat en què recull les declaracions del president de l’empresa, Jean-Jérôme Peyravi, que considera que l’ecosistema tecnològic és “fort” a Barcelona i Catalunya i per això han triat establir-se aquí. Per al president de Dataxstream, la “diversitat de perfils i el nivell del talent local” han estat claus per escollir Barcelona entre altres ciutats europees.
Dataxstream té la seva seu principal a Williamsburg, Virginia, però a partir d’ara treballarà també per a empreses europees i africanes des de Barcelona. L’empresa es dedica a desenvolupar programari per a altres companyies per tal d’optimitzar la gestió de comandes complexes. Fins ara, té 90 treballadors a tot el món i 25 anys d’experiència al sector. Amb l’obertura de la seu a Barcelona, els treballadors podrien ascendir fins als 120. L’empresa ofereix també assessorament i consultoria a empreses ja consolidades o a les emergents que estan fent les seves primeres passes.
Context tecnològic, oportunitats i suport d’ACCIÓ
La companyia estatunidenca ha decidit instal·lar-se a Barcelona pel context tecnològic de la ciutat i les oportunitats per a créixer. Ara bé, també hi ha influït el suport del Govern per mitjà d’ACCIÓ, l’agència per a la competitivitat de l’empresa de la Generalitat. De fet, ha estat la mateixa agència qui ha informat de l’arribada d’aquesta empresa a Catalunya.

“Acció ens ha ajudat enormement en la nostra decisió i ens ha guiat de manera molt eficient des de la nostra primera visita des dels Estats Units. La nostra expansió respon a la voluntat d’oferir el nostre producte pels clients SAP d’Europa, Mitjà Orient i l’Àfrica, i a la creixent demanda global d’un servei més eficient de solucions d’aquest tipus”, ha explicat el president de la companyia.