L’agència de viatges en línia, eDreams Odigeo va registrar unes pèrdues netes d’1,6 milions d’euros durant el seu primer semestre fiscal. D’aquesta manera, la companyia va moderar les seves pèrdues, ja que en el mateix període de l’any passat van perdre un total de 24 milions d’euros. Ara bé, en cap cas la companyia ha deixat de fer créixer els seus ingressos. Enguany, van créixer un 13%, fins als 327 milions d’euros, en tant que els ingressos cash van créixer un 12%, fins als 354,4 milions d’euros. El conseller delegat del grup, Dana Dunne, ha destacat que estan “molt satisfets” amb els seus “excel·lents resultats”: “El nostre canvi estratègic cap a un negoci basat en la subscripció continua donant fruits, especialment augmentant la rendibilitat i millorant la previsibilitat”.

Així doncs, sembla que la tarifa de pagament de l’empresa és la raó principal de la seva remuntada davant els números vermells de l’any passat. El servei de subscripció Prime de l’agència de viatges va augmentar un 41% interanual, superant els cinc milions de subscriptors en finalitzar el seu primer semestre fiscal i aconseguint els 5,2 milions a l’octubre. Només en els últims 24 mesos, el programa va sumar 3,4 milions de nous subscriptors. “La maduresa dels membres de Prime és el principal impulsor de la rendibilitat. El motiu de la millora en marges es deu al fet que cada vegada tenim més membres de Prime que renoven la subscripció“, ha subratllat la companyia.

Per part seva, el resultat brut d’explotació (Ebitda) Cash d’eDreams va aconseguir els 63,5 milions d’euros en el semestre, un 84% més que els 34,5 milions d’euros registrats en el mateix període del 2022, en tant que l’Ebitda ajustat es va multiplicar per cinc, fins a totalitzar 36,1 milions d’euros. En termes ajustats, la companyia va perdre dos milions d’euros entre abril i setembre, en contrast amb les pèrdues de 19 milions d’euros del mateix període de l’any anterior, segons ha informat l’empresa.

El director general financer d'eDreams, David Elizaga, i el conseller delegat, Dana Dunne, a la seu de la companyia a Barcelona / ACN
El director general financer d’eDreams, David Elizaga, i el conseller delegat, Dana Dunne, a la seu de la companyia a Barcelona / ACN

Els beneficis arribaran més tard

Si bé el resultat net va mostrar una notable millora de 22,4 milions d’euros respecte a l’any anterior, “el gran creixement en els ingressos, una xifra substancial de 38 milions d’euros, requereix un període més prolongat per a traduir-se completament en benefici net”, ha explicat la companyia. D’aquesta manera, doncs, dins del seu pla encara hi ha temps per a poder sanejar els comptes. “Específicament, la decisió d’invertir en l’expansió de la base de membres Prime significa que la rendibilitat per als membres Prime en el seu primer any es posposa al segon any d’ara endavant, ja que els subscriptors del primer any no generen tants guanys immediats com els membres ja consolidats”, ha afegit l’empresa.

A més, les reserves per mòbil també van millorar i van representar el 59% del total de les reserves de vols, enfront del 54% en el segon trimestre de l’exercici 2023, la qual cosa suposa un augment de cinc punts percentuals en un any. “Avui es compleixen dos anys des que vam donar a conèixer el nostre full de ruta estratègic a tres anys i mig, un viatge transformador per a consolidar a la companyia com un negoci de subscripció líder a escala mundial”, ha recordat Dunne.

Guanyar talent tecnològic

De cara a arribar aquests beneficis, els màxims directius de la companyia han comentat que tenen previst augmentar la plantilla fins a superar els 1.600 treballadors en el pròxim any. Aquest increment serà principalment en el que han anomenat “talent tecnològic”, que permetrà a la companyia catalana assolir en el pròxim any i mig els tan esperats beneficis, que arribaran gràcies a la contínua millora del model subscripció. Tanmateix, el director financer de la firma ha recordat que el punt de rendibilitat encara no ha arribat perquè en els últims anys estan destinant una gran part dels ingressos a augmentar la plantilla i en màrqueting.

De fet, han apuntat que el benefici no trigarà a arribar perquè cada cop serà menys necessari invertir en màrqueting i publicitat perquè els subscriptors ja seran molt més madurs i, per tant, la despesa serà menor. Tot i això, la idea és seguir augmentant els mercats de subscripció en els que operen, que actualment són 10. De cara als pròxims dotze mesos, asseguren, obriran més d’un mercat, però no han volgut precisar ni quants seran ni quan ho faran.

Més notícies
Notícia: El retorn “emocional” de les seus a Catalunya: “L’impacte real és reduït”
Comparteix
Experts asseguren que l'efecte econòmic de la sortida de domicilis socials arran de l'1 d'Octubre ha estat "pràcticament imperceptible" i apunten a resolucions polítiques
Notícia: Pimec referma el suport a l’amnistia per “retornar a un clima estable”
Comparteix
La patronal catalana de la petita i mitjana empresa reclama que "els problemes de la política se solucionin en l'àmbit que li es propi"
Notícia: Els bancs hauran d’informar sobre la seva bretxa salarial de gènere el 2024
Comparteix
Queden exemptes d'entregar les dades aquelles empreses amb plantilles iguals o inferiors a 50 persones
Notícia: Garamendi sobre el pacte d’investidura: “Quan veus l’acord et poses a tremolar”
Comparteix
El president de la CEOE insisteix que negociacions com aquesta podrien fer que les empreses decidissin marxar a l'estranger

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa