La companyia catalana eDreams Odigeo va tancar el seu primer trimestre fiscal tornant als números vermells. Segons ha anunciat avui la companyia, d’abril a juny va registrar unes pèrdues netes d’1,2 milions d’euros, una xifra que queda molt lluny dels guanys de 4,1 milions del que van registrar fa un any. Tot i això, en termes ajustats, la companyia va guanyar 2,6 milions d’euros, la qual cosa suposa un augment del 145% més que els 1,1 milions d’euros de fa un any. A més, l’empresa va augmentar un 2% els ingressos -fins als 160 milions d’euros- gràcies a l’apartat cash, que va experimentar un creixement del 4%.
Pel que fa al resultat brut d’explotació (Ebitda), eDreams va augmentar més d’un 20%, per assolir els 36 milions d’euros i l’Ebitda ajustat va créixer un 13%, fins als 22,6 milions d’euros. Com ja és habitual en la companyia els últims anys, el servei de subscripció Prime de l’agència de viatges va continuar augmentant, en aquest cas un 32% interanual, per arribar a la xifra total de 6,2 milions de subscriptors. A més, la companyia dirigida per Dana Dunne espera que aquest apartat del negoci aportarà almenys un milió de subscriptors més al final del present any fiscal, complint així les seves previsions de l’empresa.
A més, la maduresa dels membres Prime és el principal motor dels beneficis i marges. En aquest sentit, tots dos indicadors van continuar creixent: la rendibilitat es va elevar un 23%, fins als 36 milions d’euros. De cara al final de l’any fiscal, s’anticipa que la rendibilitat creixi almenys un 48% interanual, amb 180 milions d’euros.

“Hem iniciat el nostre any fiscal amb un primer trimestre excel·lent, caracteritzat per una rendibilitat en alça, una expansió significativa de la nostra base d’abonats i una notable millora dels marges, tal com vam dir que faríem”, ha assenyalat el conseller delegat de la companyia, Dana Dunne.
Reducció del deute
Finalment, el deute financer net va disminuir fins als 286,5 milions d’euros pel major efectiu i equivalents d’efectiu generat per les operacions d’eDreams. Així mateix, la posició de liquiditat va créixer fins als 228 milions d’euros a la fi del passat mes de juny.
Amb tot això, l’execució estratègica en curs d’eDreams situa els objectius marcats de cara a aquest any a l'”abast de la mà”. Per al final de l’any fiscal actual, la companyia està en línia de complir amb els objectius preestablerts de 7,25 milions de subscriptors de Prime i un Ebitda ‘Cash’ de 180 milions d’euros o més.
Aquest exercici suposaria la finalització del full de ruta que l’agència de viatges es va marcar l’any 2021. “A mesura que ens acostem a la culminació d’aquest full de ruta, els fonaments que hem construït en els últims anys ens han preparat per a un èxit continuat i el potencial de creixement més enllà de 2025 és immens”, ha ressaltat Dunne sobre aquest tema.