Tal com ja estava previst, l’automobilística EBRO ha tancat la seva primera ronda de finançament aquest dimecres amb la captació de 20 milions d’euros. Els diners serviran per finançar l’enginyeria dels vehicles que es fabricaran a la planta de la Zona Franca i que es començaran a comercialitzar el 2024. A més a més, la companyia ha assegurat en un comunicat que actualment està centrada a tancar acords amb l’automobilística xinesa Chery per produir vehicles als antics terrenys de Nissan a la Zona Franca. Segons Ebro, les negociacions “avancen a molt bon ritme”. Ebro és una de les marques que forma part del conjunt d’empreses que va guanyar el concurs per reindustrialitzar la fàbrica de Nissan.
Aquesta ronda de finançament de la marca, que ha estat assegurada per Andbank i Cuatrecasas, també servirà per “continuar utilitzant” les ajudes públiques vinculades al PERTE del vehicle elèctric. A més, els diners també formen part de l’estratègia que Ebro té per sortir en borsa en un futur, concretament dins de l’índex BME Growth. A més, també ha permès l’entrada en el capital d’EV Motors, matriu d’EBRO, i de 70 inversors més. Ara bé, la cerca d’inversió de la firma automobilística no s’aturarà aquí, ja que han anunciat que durant el 2024 s’iniciarà una segona ronda de finançament que buscarà completar el finançament del pla de negoci.
“El tancament d’aquesta ronda de finançament és una mostra més de l’atracció que suposa aquest projecte per als inversors, però també per a les institucions que creïn en la reindustrialització d’Espanya en general, i concretament en la reactivació de l’activitat en l’antiga planta de Nissan a la Zona Franca”, ha assegurat Pedro Calef, CEO d’EBRO.
Tancant aquesta primera ronda de finançament, el pla de negoci per al renaixement de la marca avança segons estava previst, assegura EBRO. A més, representa “una fita en la reindustrialització d’Espanya” i per “localitzar al nostre país la producció de vehicles elèctrics”, un element fonamental, apunte, en la transició cap a un nou model de mobilitat sostenible i sense emissions de carboni.