MónEconomia
Cuideo potencia la presencialitat per consolidar el lideratge a l’Estat
  • CA

Cuideo, l’empresa catalana líder en serveis de cura i assistència domiciliària, potenciarà la seva presencialitat arreu de l’estat per a consolidar la seva expansió geogràfica i el lideratge al sector. La companyia, que ja ofereix serveis digitals a tota Espanya, preveu comptar amb 20 oficines físiques quan acabi el 2025 amb l’objectiu és guanyar notorietat i consolidar la proximitat amb famílies i cuidadors locals. Aquest canvi d’estratègia, explica el cofundador i director d’expansió de Cuideo, Guillermo Molina, es deu al fet que han detectat que en moltes ubicacions aconseguien moltes sol·licituds noves de servei, però no aconseguien consolidar els clients per aquesta manca de presencialitat.

Concretament, Cuideo preveu obrir un total de nou delegacions fins a 2025 que se sumaran a la presència física que Cuideo ja té en ciutats com Barcelona, Madrid, València, Saragossa, Bilbao, Sevilla o Vigo. L’estratègia de Cuideo per a expandir-se territorialment es basa en dos factors, explica Molina, a través d’associacions amb signatures locals per a incrementar la seva implantació en ciutats mitjanes i obrint delegacions pròpies en ciutats més grans. Aquesta estratègia ha començat ja durant aquest 2024 amb obertures per associació a l’Hospitalet de Llobregat i Alcalá de Henares. Aquesta estratègia, exposa Molina, busca donar suport a entitats locals de referència en cures i assistència domiciliària a gent gran perquè optimitzin el seu servei i gestió amb el suport de la tecnologia i ecosistema de productes i serveis que ofereix Cuideo.

Imatge de Guillermo Molina, cofundador i director d'expansió de Cuideo / Cuideo
Imatge de Guillermo Molina, cofundador i director d’expansió de Cuideo / Cuideo

Continuar sent líders del sector

Tot plegat, hauria de permetre a Cuideo “continuar sent la companyia més i millor valorada de cures i assistència domiciliària a Espanya, i estar encara més prop de les persones majors, les seves famílies i els cuidadors que els acompanyen. Per això volem comptar amb delegacions a peu de carrer en les principals ciutats d’Espanya, i ho farem associant-nos amb entitats locals especialitzades en cura i atenció domiciliària a persones majors. Junts oferirem el millor servei de proximitat a persones majors i famílies”.

Des dels seus inicis en 2016, Cuideo dona servei a famílies i persones majors de tota Espanya. L’actual aposta d’expansió busca oferir també proximitat física, ja que Cuideo ha constatat una tendència a l’alça en la cerca d’atenció presencial per a persones grans. Cada vegada més famílies i persones majors desitgen tractar en persona amb l’equip i experts de Cuideo, i la companyia ha registrat un increment del 35% en la demanda de serveis a través de les seves oficines i delegacions físiques durant els primers nou mesos de 2024.

Reforçar el mercat espanyol abans de fer el salt internacional

Pel que fa a l’obertura a nous mercats, Molina indica que abans de res prefereixen consolidar el mercat espanyol, ja que “encara hi ha molt per fer”. En aquest sentit, el directiu de la companyia assegura que han decidit apostar per l’R+D i investigar i oferir nous verticals i serveis als seus clients, com per exemple un servei de teleassistència o a distància. El motiu d’aquesta aposta és perquè els clients que no puguin tenir un servei de cuidador les 24 hores del dia estiguin igualment ben coberts i atesos. Tot i això, no descarta que un cop assolit el seu màxim potencial a l’estat Cuideo pugui obrir-se a nous mercats. Un exemple d’aquests nous serveis s’ha donat aquest mateix any, ja que són capaços de tramitar la Llei de Dependència, amb l’objectiu d’alliberar les famílies d’aquest tràmit complex i agilitzar el procés.

En l’apartat més empresarial, la intenció de l’empresa nascuda a Barcelona és seguir “creixent a doble dígit” i consolidant i expandint el negoci a l’estat, apunta Molina. A més, assegura que tots els beneficis de l’empresa s’estan reinvertint en creixement, el que possibilitat que no estiguin pensant a obrir cap ronda i es vegin forts per continuar augmentant el negoci amb fons propis i recorrent a finançament més tradicional. La raó és que actualment la companyia ja es pot considerar una gran empresa perquè té 150 treballadors als seus serveis centrals i més de 1.000 treballadors assistencials, que els dona d’una gran possibilitat operativa arreu de l’estat. Durant aquest 2024 ja han donat servei a més de 45.000 famílies arreu de l’estat.

Per altra banda, la companyia també està apostant pel segment corporatiu. Després de la integració de la companyia de serveis asseguradors Dpen-D el febrer de 2024, Cuideo és la primera empresa del sector que integra verticalment tot el servei, des del disseny de les cobertures en producte fins a la prestació sociosanitària en els domicilis dels assegurats. Actualment, el grup treballa amb 20 de les principals asseguradores espanyoles i dona servei a més de 500.000 assegurats.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa