La fira del sector dels productes del mar més important del món torna a Barcelona aquest 2023 entre el 25 al 27 d’abril. Aquesta, però, no serà un Seafood Expo Global normal, ja que serà l’edició més gran de la seva història, amb 42.299 metres quadrats, i reunirà més de 2.000 expositors. Tot plegat deixarà a Barcelona un impacte econòmic total que superarà els 150 milions d’euros. Així ho han explicat aquest dilluns al migdia la vicepresidenta del grup Diversified Communications, Liz Plizga, i el director general de Fira de Barcelona, Constantí Serrallonga, durant la presentació de la fira dedicada als productes del mar. El fet diferencial d’aquesta nova edició del Seafood serà la recuperació de l’expositor xinès, que ocuparà 2.144 metres quadrats. A més, la presència d’empreses espanyoles també creixerà aquest any i ocuparà un 18% del total, amb 8.757 metres quadrats.
Aquesta serà la segona edició del Seafood Expo Global a Barcelona després deixar Brussel·les l’any 2019. A més, amb els 42.299 metres quadrats d’exposició d’aquest any, se superarà en un 24% l’edició de l’any passat i en un 21% la del 2019 i que era la més gran fins ara. Tot plegat serà possible gràcies a la participació de més de 2.000 expositors de 87 països diferents i 68 pavellons de diferents països i regions. Alguns dels països que seran presents i que no van poder ser a Barcelona l’any passat són Àustria, Costa d’Ivori, Xipre, Gàmbia, Hong Kong, Nova Caledònia, Pakistan, Filipines, les Seychelles o Suïssa.

El Seafood encara pot ser més gran
Tot i que aquesta serà l’edició més gran del Seafood fins ara, Liz Plizga, la vicepresidenta de Diversified Communications, -organitzadors del congrés- ha explicat aquest dilluns que aquestes xifres encara poden créixer perquè encara s’està venent superfície expositiva per als tres dies de fira. El Seafood Expo Global ocuparà els pavellons 2, 3, 4 i 5, a més de la galeria entre aquests dos darrers. El saló està dirigit a professionals del sector dels productes del mar com supermercats, hipermercats, restaurants, al detall, importadors, distribuïdors, majoristes i representants de l’hostaleria.
La fira deixarà un impacte superior als 150 milions d’euros, una xifra que caldrà acabar de concretar un cop s’hagi celebrat la mostra. “És un esdeveniment molt rellevant a escala mundial d’aquesta indústria i que se celebri a Barcelona és una gran oportunitat per a tots”, ha assegurat el director general de Fira de Barcelona, Constantí Serrallonga, que també ha remarcat l’impacte en la indústria local. A més, ha subratllat que el Seafood és un dels esdeveniments anuals que es van repetint i “consoliden Barcelona com un dels principals recintes del món”.
D’altra banda, Plizga ha detallat que fins a 776 empreses vindran per primer cop a Barcelona com per exemple Atunes y Lomos, Blumar o North Pacific Seafood Pte Ltd, entre d’altres. A més, es recuperarà el visitant xinès -un 78% respecte a l’edició del 2019- després que l’any passat no hi pogués assistir a conseqüència de la pandèmia. En canvi, aquest any tampoc hi seran representants de Rússia ni de Bielorússia, mentre que se n’espera “alguna” d’Ucraïna. Pel que fa a la presència d’empreses i regions espanyoles, s’ha elevat fins als 8.757 metres quadrats, segons ha detallat la vicepresidenta de l’empresa organitzadora, davant els 6.086 metres quadrats de fa un any i els 3.905 metres quadrats de la darrera edició a Brussel·les, el 2019.