MónEconomia
L’empresariat debat com impulsar nous vincles a banda i banda dels Pirineus
  • CA

El Soler, a la Catalunya Nord, ha acollit agents i empreses del sector econòmic per estudiar com es poden millorar els intercanvis econòmics entre el territori català i França. Un dels promotors dels debats, emmarcats en la primera edició de la jornada ‘Meet Time’, Pierre Roca, ha recordat que Girona tendeix a mirar cap a Barcelona, i Perpinyà cap a Tolosa o Montpeller, amb la qual cosa ha remarcat la importància de “fer créixer les relacions i els contactes” a banda i banda de la Catalunya Nord.

Els promotors consideren que les fronteres desapareixen “quan parlem de negocis” i que cal “reflexionar” sobre el tipus de relacions empresarials que hi ha en aquests moments. Roca ha insistit en la idea que cal fer veure als agents econòmics i empresaris “que els Pirineus ja es poden passar fàcilment” per “veure si es poden agrupar empreses per fer potser partenariats i treballar”. Ras i curt, aquesta és la idea d’una primera edició de ‘Meet Time’ que neix amb la voluntat de perpetrar-se en el calendari. De cara a l’any que ve, han informat, es plantegen repetir aquestes jornades a Girona per fer “la bola més gran a poc a poc”.

Una altra de les conferències que s’han fet al Soler | Fanny Fauvet

Dues conferències per estrenar el ‘Meet Time’

Una de les novetats ha estat la participació de l’exjugador de rugbi, internacional amb França, Guilhem Guirado, que ara és Agent General de l’empresa AXA a França. També han participat la fundadora de l’institut de llengües ALFNED, Florence Delseny-Sobra, el vicepresident de la Universitat de Perpinyà, Mathieu Martel, la professora de la UdG i experta en relacions internacionals, Mònica Plana, i el mateix Pierre Roca.

En una segona taula rodona, més centrada en el creixement dels negocis entre fronteres, s’han debatut estratègies per, en aquest cas sí, “intensificar” la cooperació econòmica a banda i banda dels Pirneus. D’aquesta segona conferència ha participat el secretari general de l’Euroregió Pirineus-Mediterrània, Xavier Bernand-Sans; la directora general de Cap Sud 66, Hélène Billes-Bobo i la directora del Festival Pablo Casals, Sandra Mascré.

Aquest niu de conferències compta amb el suport del Departament dels Pirineus Orientals, la Generalitat, la Regió Occitània, Perpinyà Mediterrània Metròpoli i el Soler, municipi que ha acollit les primeres xerrades.

Més notícies
Notícia: El govern espanyol alerta sobre l’impacte en la competència de l’OPA al Sabadell
Comparteix
El ministre d'Economia creu que es pot produir "una concentració excessiva" dins del sector bancari, que pot tenir efectes "potencials" per als clients
Notícia: El gran luxe es fa d’or amb l'”escàndol” de la Copa Amèrica
Comparteix
L'esdeveniment fonamenta bona part dels seus grans patrocinis en marques d'alt estànding en sectors des de la moda a la perfumeria, passant pels rellotges suïssos | Els beneficis promocionals i fiscals oferts per les administracions funcionen com un "efecte crida" per al món prèmium
Notícia: La demanda interna permet que l’economia catalana creixi més que l’espanyola
Comparteix
El consum de les administracions públiques i la formació bruta de capital també ajuden a revisa una dècima a l'alça el creixement anual del PIB
Notícia: Els hotels de Barcelona tanquen l’estiu fregant els 200 euros per nit
Comparteix
La capital catalana encara no ha aconseguit recuperar les xifres d'ocupació prèvies a la pandèmia

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa