MónEconomia
La CNMV espera rebre aquesta setmana el fullet de l’OPA al Sabadell

La Comissió Nacional del Mercat de Valors vol accelerar els temps de l’OPA hostil del BBVA al Banc Sabadell. El president del regulador borsari espanyol, Carlos San Basilio, ha assegurat aquest mateix dilluns que esperen una primera versió del fulletó definitiu de l’oferta “aquesta mateixa setmana”; i ha deixat la pilota a la teulada del BBVA. L’escenari que contempla l’autoritat financera, ha concretat, és el d’aprovar el document “abans de finals de juliol, és a dir, abans de la junta del Sabadell” que ha d’aprovar la venda de la filial britànica TSB al Banc Santander. Segons San Basilio, la proposta final del Banc de Bilbao podria arribar abans de la votació dels accionistes, en tant que aquesta “obre dos escenaris diferents, però coneguts”. És a dir, amb les condicions de la venda sobre la taula, des de La Vela podrien presentar les seves previsions tant amb operació TSB com sense.

“Si s’aprova la venda amb el dividend, aquest és un escenari que hauria d’estar reflectit al fulletó. Si no s’aprovés la venda, doncs és un altre escenari que també hauria d’estar reflectit al fulletó”, sosté San Basilio, que atorga al BBVA la responsabilitat de valorar l’entorn econòmic. En aquestes condicions, l’OPA podria quedar aprovada i vista per a acceptació “abans del final de juliol”, fet que permetria portar més enllà de l’agost la decisió dels accionistes, però també tancar el procés a finals del setembre. En tot cas, la Comissió permetria cert marge de maniobra al Banc de Bilbao en cas que es consideri necessària “una revisió del fulletó” via un suplement de l’oferta. Tot i això, i si no hi ha cap sorpresa el pròxim 6 d’agost, el regulador assegura que “un fulletó amb dos escenaris permet mantenir-lo un cop s’ha identificat quin és l’escenari en què et mous, sense necessitat de fer canvis”.

El president del Banc Sabadell, Josep Oliu, i el del BBVA, Carlos Torres, a la presa de possessió de l'exministre José Manuel Escrivá com a governador del Banc d'Espanya / EP
El president del Banc Sabadell, Josep Oliu, i el del BBVA, Carlos Torres, a la presa de possessió de l’exministre José Manuel Escrivá com a governador del Banc d’Espanya / EP

La venda del TSB, d’acord amb la llei

La Comissió ha hagut de gestionar, a més, l’oposició del BBVA a la venda del TSB, i els dubtes sobre si la directiva vallesana hauria o no trencat el deure de passivitat que acompanya a qualsevol procés d’OPA com el present. Preguntat pels mitjans de comunicació, San Basilio ha descartat que des de Sant Cugat s’hagin violat les condicions del decret d’OPAs amb l’operació britànica. “Si veiem operacions o actuacions que vagin contra el deure de passivitat, ho traslladarem al Sabadell i ells ho hauran de passar per Junta d’Accionistes; que ja és el pla que tenen amb aquestes dues actuacions -comptant també el dividend extraordinari de 0,5 euros per acció previst per al 2026-“. A més, ha negat, segons les informacions amb què compten, que el banc català “fes el primer moviment” per discutir les condicions de la compra de TSB, com havia deixat entreveure el CFO del Santander, José Garcia Cantera. Si bé està d’acord amb la valoració del CEO vallesà, César González-Bueno, al respecte. “No és rellevant qui hi hagi fet”; ha argumentat el president de la CNMV, perquè “fer-ho no constitueix un acte que impliqui l’èxit de l’oferta”.

Al setembre, la fi del serial

Amb tot, San Basilio espera posar el fulletó a disposició dels accionistes abans que arribi l’agost per donar termini a l’OPA en els primers compassos de la tardor. Coincideix amb el president del BBVA, Carlos Torres, a considerar que “no seria desitjable que el termini acabés a l’agost”, en tant que molts dels accionistes, especialment els menudistes -un 48% del capital del Sabadell- no estarien connectats als moviments financers pertinents. Cal recordar que la legislació nord-americana obliga a la Vela a establir un termini de, com a mínim, 30 dies per a l’acceptació; mentre que l’espanyola posa el màxim en els 70 dies. Encara queden alguns detalls per polir, ha explicat; com ara si el preu establert per Torres té la consideració d’equitatiu, fet que permetria als bascos mantenir la propietat de les accions adquirides encara que l’OPA fracassi, sempre que arribin al 30% del capital. “És un dels temes que encara hem de parlar amb ells”; ha conclòs.

Més notícies
Entrevista: Manel Larrosa: “Durant el Procés ens mancava projecte de país”
Comparteix
ENTREVISTA a l'arquitecte, membre de Fem Vallès i autor de 'D'un Estat no equitatiu i de la identitat productiva de Catalunya'
Notícia: La Xina obre amb el brandi la porta a la pau comercial amb Brussel·les
Comparteix
Pequín accepta negociar preus amb les productores europees tot i els aranzels i calma l'enfrontament iniciat amb les barreres als cotxes elèctrics
Notícia: Tommy O’Ceileachair: “Porti’ns tot, tret d’armes, bombes, drogues o líquids”
Comparteix
Entrevista al director de Barcelona Vaults
Notícia: JP Morgan irromp al capital del Sabadell mentre l’OPA trontolla
Comparteix
El banc estatunidenc entra per primer cop al capital del català després de la venda de la filial britànica al Santander

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa