La ‘guerra’ entre Grifols i Gotham segueix portant cua i ara ha estat la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV) qui ha fet costa l’empresa catalana. El president de la CNMV, Rodrigo Buenaventura, ha assenyalat que és més greu el comportament del fons baixista amb la presumpta manipulació del mercat per influir en el preu de les accions de Grifols que no pas que l’empresa tingui algunes incorreccions en els comptes. Buenaventura, durant la compareixença a la Comissió d’Economia del Congrés, ha volgut incidir en els fets, assenyalant que “no és el mateix tenir una sèrie d’incorreccions en certs elements dels comptes de la companyia cotitzada que han pogut dificultar l’entesa dels inversors, que incloure informació presumptament falsa”.
De fet, el president de la CNMV ha volgut posar èmfasi en la diferència entre els fets -tot i que ha qualificat els fets de Grifols i Gotham com a “molt greus”-, ja que la gravetat d’uns i altres “no és la mateixa” i per això l’organisme supervisor ha enviat a la Fiscalia l’informe del fons per la presumpta “manipulació i l’insider trading”.

Comptes no manipulades
Buenaventura ha destacat que a Grifols només se li ha obert un expedient sancionador “que se substanciarà i es resoldrà com calgui d’aquí a uns mesos”. Un expedient que el president de la CNMV destaca que “només anunciem la incoació d’aquests expedients sancionadors quan hi ha un cas que genera algun tipus d’alarma social o un impacte molt important al mercat”.
La CNMV ha defensat Grifols, assenyalant que excepte “dues operacions molt concretes”, les xifres dels comptes de Grifols no estan manipulades, desmentint l’informe de Gotham. “Ni la xifra d’endeutament, ni el resultat, ni el benefici”, ha afegit Buenaventura que sí que ha destacat que, malgrat que “la xifra era correcta, però la companyia no explicava prou bé per què havia seguit aquest mètode per arribar-hi a aquesta xifra”.