MónEconomia
Cellnex continua amb les desinversions i es ven el seu negoci a Àustria
  • CA

Cellnex aprofundeix la seva política de desinversions per estabilitzar el balanç. Després d’un nou trimestre en pèrdues -més que el mateix període de l’any anterior- la cotitzada del sector de les infraestructures de telecomunicacions s’ha venut el conjunt del seu negoci a Àustria, en una operació que s’ha elevat fins als 803 milions d’euros. El comprador, un consorci format per tres companyies: Vauban Infrastructure Partners, EDF Invest i la gestora d’actius de Munich Re, MEAG. La multinacional dirigida per Marco Patuano, d’aquesta manera, surt d’un mercat on va entrar l’any 2021, amb la sonada compra dels emplaçaments de la firma de Hong Kong CK Hutchison, en el marc d’una adquisició gegantina que va implicar fins a sis països europeus. La venda deixa en mans del nou consorci els prop de 4.600 emplaçaments que la firma d’origen català va adquirir de CK Hutchison.

Segons ha informat la companyia, han estat diversos els assessors que han facilitat l’adquisició. Per una banda, Clifford Chance i Wolf Theiss han actuat com a partners jurídics per a la cotitzada de l’Ibex; mentre que, per altra, Deutsche Bank i Mediobanca han col·laborat en la definició financera de l’acord. El tancament de l’operació, però, està pendent de les necessàries aprovacions reguladores; si bé s’espera que, un cop completades aquestes obligacions, ajudi Cellnex a “continuar el seu procés de reducció de deute”, que ha esdevingut estratègic per a Patuano i la seva directiva. Més enllà encara, la companyia es compromet a “reavaluar les seves prioritats d’assignació de capital” un cop aquest procediment finalitzi.

La seu de Cellnex, a Barcelona / EP
La seu de Cellnex, a Barcelona / EP

Un “nou capítol”

El mateix conseller delegat destaca aquesta operació com una prova del “nou capítol” en el qual es troba l’estratègia operativa i financera de Cellnex. En paraules de Patuano, la venda dels emplaçaments austríacs forma part de “la nova estratègia centrada en la consolidació, simplificant l’estructura i focalitzant esforços en les oportunitats de creixement existents en els principals mercats” de l’empresa. Així, després d’anys d’expansió via adquisicions, la multinacional aspira a créixer de manera orgànica allà on ja opera. Per altra banda, el CEO destaca la rellevància d’aquest acord en “el balanç i la remuneració de l’accionista”; atès que aproparà la Ibex “als compromisos amb el mercat”.

Més notícies
Notícia: Catalunya crea al juny 1.770 empreses, un 9,5% menys que un any abans
Comparteix
Les dissolucions també fan un important pas enrere | El comerç, les finances i la construcció dominen la nova activitat en positiu i en negatiu
Notícia: Les grans tecnològiques frenen la sagnia en borsa després del ‘dilluns negre’
Comparteix
Les 'set magnífiques' mostren un primer rebot al Nasdaq amb sòlids positius diaris, però es mantenen lluny dels màxims del juny i el juliol
Notícia: Catalunya, el tercer lloc de lloguer més car de l’Estat espanyol el juliol
Comparteix
La capital de Catalunya, Barcelona, és la ciutat amb un lloguer més alt
Notícia: El preu dels carburants encadena quatre setmanes de baixades
Comparteix
El preu mitjà del gasoil està en 1,473 euros i el de la benzina se situa en 1,603 euros

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa