MónEconomia
La Cecot i la Intersindical alerten dels efectes negatius de l’OPA del BBVA
  • CA

La notícia de l’OPA hostil del BBVA per prendre el control del Banc Sabadell ha unit a la patronal vallesana Cecot i la Intersindical. La patronal ha assegurat que la hipotètica fusió dels dos bancs (prèvia OPA) causaria un impacte negatiu sobre les pimes catalanes mentre que el sindicat assenyala que aquest moviment per part de l’entitat financera basca “redueix l’oferta i aguditza la concentració i la situació d’oligopoli”.

Cartell d'una oficina del Banc Sabadell a Barcelona | Jordi Borràs (ACN)
Cartell d’una oficina del Banc Sabadell a Barcelona | Jordi Borràs (ACN)

Cecot preocupada per les pimes de Catalunya

Des del comitè executiu de la patronal vallesana han destacat que aquesta, possible, concentració bancària acabarà perjudicant les opcions de finançament de les petites i mitjanes empreses catalanes. En un comunicat emès per la patronal, el seu president, Xavier Panés, ha destacat que “menys competència pot derivar a una pèrdua de condicions per als usuaris, siguin particulars o empreses”, un fet que suposaria un gran greuge per a les pimes, ja que segons explica Cecot en el comunicat “el finançament és clau per poder garantir l’activitat i dur a terme projectes de transició energètica, transformació digital i internacionalització“.

El president de Cecot, Xavier Panés / ACN
El president de Cecot, Xavier Panés / ACN

La Intersindical demana “unitat d’acció”

El sindicat vinculat a l’independentisme ha volgut llançar una advertència sobre què pot suposar aquesta OPA hostil del BBVA al Banc Sabadell. Segons el sindicat aquesta “redueix l’oferta i aguditza la concentració i la situació d’oligopoli”, tal com assenyalen en un comunicat. Precisament han demanat que hi hagi una “unitat d’acció” per part dels sindicats i que la, possible, absorció provocaria una “reducció de personal i més precarització” per als treballadors de les dues entitats financeres.

El comunicat de la Intersindical | Twitter

La Intersindical ha volgut posar el focus sobre qui sortiria beneficiat d’aquesta fusió i assenyalat directament a dos col·lectius en concret, ja que per al sindicat “una operació com aquesta només hi guanyen certs accionistes i el BCE“. El sindicat alerta que aquesta OPA hostil suposa una amenaça per a Catalunya i les seves pimes, ja que aquesta estratègia “és molt perjudicial per a la competència i, per tant, per al conjunt de la població” i pot generar un procés “molt negatiu” per a les pimes i augmentar “el risc d’exclusió social” en haver-hi menys competència en el sector bancari.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa